Počítačové sítě, ISO/OSI model, vlastnosti fyzických vrstev, topologie, řízení přístupu k médiu, kódování, spolehlivost datových přenosů, protokoly rodiny TCP/IP (B4B38PSI)
Funkce více proměnných. Mocninné řady. Dvojný a trojný integrál. (B0B01MA2)
Způsoby popisu rozdělení náhodných veličin a vektorů. Odhady parametrů rozdělení. Základní statistické testy. Markovské řetězce a jejich asymptotické vlastnosti. (B0B01PST)
Základní algoritmy a datové struktury pro vyhledávání a řazení. Vyhledávací stromy, rozptylovací tabulky. Prohledávání grafu. Úlohy dynamického programování. Asymptotická složitost a její určování. (B4B33ALG)
Operační systémy a jejich architektury. Systémová volání, vlákna, procesy. Správa virtuální a fyzické paměti, souborové systémy. Bezpečnost, virtualizace. (B4B35OSY)
Konceptuální a logický datový model, dotazovací jazyk SQL, transakční zpracování, objektově-relační mapování, noSQL databáze. (B0B36DBS)
Modely a architektury paralelních a distribuovaných systémů; prostředky pro jejich implementaci a základní algoritmy. (B4B36PDV)
Použití lineární algebry v optimalizaci. Iterační algoritmy na volné lokální extrémy. Lineární programování. Konvexní množiny a funkce, konvexní úlohy. Dualita. (B0B33OPT
Okruhy oboru Informatika a počítačové vědy (akreditace 2016) a specializace Základy umělé inteligence a počítačových věd (akreditace 2018)
Regulární jazyky a bezkontextové jazyky. Popis těchto jazyků pomocí automatů a gramatik, vlastnosti regulárních a bezkontextových jazyků. (B4B01JAG)
Metody prohledávání stavového prostoru, algoritmy. Reprezentace znalostí a rozhodování s nepřesnou znalostí. Dvouhráčové hry. (B4B36ZUI)
Funkcionální jazyky a jejich vlastnosti. Lambda kalkulus, iterativní konstrukty a rekurze. (B4B36FUP)
Statistické rozhodování. Klasifikátory a jejich učení. Neuronové sítě. (B4B33RPZ)
Okruhy oboru a specializace Software
Regulární jazyky a bezkontextové jazyky. Popis těchto jazyků pomocí automatů a gramatik, vlastnosti regulárních a bezkontextových jazyků. (B4B01JAG)
Funkcionální jazyky a jejich vlastnosti. Lambda kalkulus, iterativní konstrukty a rekurze. (B4B36FUP)
Metodiky vývoje SW. Práce s požadavky a jejich modelování. Styly a vzory. (B4B36SIN)
Akreditace 2016: Techniky pro efektivní implementaci uživatelského rozhraní. Příprava uživatelského rozhraní pro testování s/bez uživatele. (B4B39IUR) Akreditace 2018: Techniky návrhu testovacích scénářů, jednotkové testy, automatické funkční testy, testovací strategie, testovací data. (B6B36TS1)
Okruhy oboru a specializace Internet věcí (Internet of things)
Elektrostatické, stacionární a nestacionární elmag. pole, elmag. vlny v prostoru a na vedení, obvody s odporovými a reaktančními prvky, přechodové jevy, vlastnosti reálných obvodových prvků a jejich měření. (B4B17EAM)
Realizace operací s daty pomocí kombinačních a sekvenčních logických obvodů s vyloučením hazardů a metastability. Obvodová struktura konečných automatů a řadičů procesorů. Popisy obvodů pomocí HDL jazyků a funkční testování obvodů. (B0B35LSP)
Lokální přepínané datové sítě. Metody a algoritmy pro zvýšení odolnosti sítí proti poruchám. Technická řešení prvků datové sítě. Směrovací algoritmy. Zajištění bezpečnosti v datových sítích. (B4B32PKS)
Elektronické obvody a prvky pro vestavné systémy; mikrořadiče - struktura, vlastnosti a programování. Návrh vest. systémů s mikrořadiči a dalšími vstupně- výstupními obvody a bloky; řešení jejich spolupráce. (B4B38NVS)
Okruhy oboru a specializace Počítačové hry a grafika
Metody prohledávání stavového prostoru, algoritmy. Reprezentace znalostí a rozhodování s nepřesnou znalostí. Dvouhráčové hry. (B4B36ZUI)
Techniky pro efektivní implementaci uživatelského rozhraní. Příprava uživatelského rozhraní pro testování s/bez uživatele. (B4B39IUR)
Vnímání barev a barevné modely. Rastrová grafika, základní rastrové formáty souborů. Vektorová grafika, reprezentace 2D a 3D objektů, základní formáty souborů pro 2D a 3D data. Principy 3D modelování a mapování textur. (B4B39VGO)
Rastrový zobrazovací řetězec, jeho fixní a programovatelné bloky, programování pomocí shaderů. Typické transformace a jejich reprezentace. Osvětlovací model. Základní parametrické křivky. (B0B39PGR)
Komponenty herního enginu, herní smyčka. Detekce kolizí a základy herní fyziky. Reprezentace a výpočet animací. Základní optimalizační metody pro herní engine. (B4B39HRY)