Popis předmětu - B4B39IUR
B4B39IUR | Implementace uživatelských rozhraní | ||
---|---|---|---|
Role: | PZ, PO | Rozsah výuky: | 2P+2S |
Katedra: | 13139 | Jazyk výuky: | CS |
Garanti: | Macík M., Míkovec Z. | Zakončení: | Z,ZK |
Přednášející: | Macík M., Míkovec Z. | Kreditů: | 6 |
Cvičící: | Macík M., Míkovec Z. | Semestr: | Z |
Webová stránka:
https://moodle.fel.cvut.cz/courses/B4B39IURAnotace:
Na základě specifikace uživatelského rozhraní (kterou získá od design týmu) bude schopen implementovat uživatelské rozhraní a kvalitně komunikovat s dalšími stakeholdery účastnícími se celého procesu návrhu, testování a implementace uživatelského rozhraní.Cíle studia:
Cílem studia předmětu je naučit implementátory uživatelských rozhraní rozumět specifikaci UI, kterou dostávají od designérů a naučit je efektivně spolupracovat s ostatními členy vývojového procesu (designéři, testéři, výzkumníci uživatelských potřeb, atd.)Osnovy přednášek:
1. | Uživatelská rozhraní jako nástroj komunikace mezi člověkem a počítačem | |
2. | Práce se specifikací uživatelského rozhraní | |
3. | Efektivní implementace uživatelského rozhraní; oddělení uživatelského rozhraní od aplikace - MVC | |
4. | Techniky simulace modelu aplikace používané při implementaci uživatelských rozhraní | |
5. | Principy spolupráce s grafickým designérem | |
6. | Implementace grafických uživatelských rozhraní | |
7. | Implementace negrafických uživatelských rozhraní (haptická, taktilní atd.) | |
8. | Implementace nestandardních uživatelských rozhraní (joystick, headtracker .) | |
9. | Testování uživatelských rozhraní - problematika automatického testování | |
10. | Příprava uživatelského rozhraní pro testování s uživateli | |
11. | Animace a video jako součást uživatelského rozhraní a metody jeho implementace v něm | |
12. | Zvuk jako součást uživatelského rozhraní a metody jeho implementace v něm | |
13. | Implementace přístupných (accessibility) uživatelských rozhraní |
Osnovy cvičení:
1. | Motivace pro kvalitní implementaci uživatelských rozhraní (příklady). | |
2. | Zadání semestrálních prací ve formě specifikace uživatelského rozhraní. Rozbor specifikace uživatelského rozhraní. | |
3. | Praktické ukázky práce s MVC modelem při implementaci uživateslkého rozhraní | |
4. | Praktické ukázky práce s implementačními nástroji typu MS Blend | |
5. | Praktické ukázky simulace modelu aplikace (např. Wizard of Oz, statické modely DBS, simulované spojení klient-server) | |
6. | Praktické ukázky zapojení grafického designéra do procesu implementace uživateského rozhraní (např. použití XAML, HTML 5+CCS3+JavaScript pro vizuální design UI) | |
7. | Konzultace k semestrální práci | |
8. | Konzultace k semestrální práci | |
9. | Praktické ukázky automatického testování uživatelských rozhraní | |
10. | Praktické ukázky testování uživatelských rozhraní s uživateli | |
11. | Konzultace k semestrální práci | |
12. | Konzultace k semestrální práci | |
13. | Odevzdání a prezentace semestrální práce | |
14. | ZÁPOČET |
Literatura:
1. | Microsoft Blend for Visual Studio. Nástroj pro efektivní implementaci uživatelského rozhraní (MVC), simulaci modelu aplikace a spolupráci s grafickým designérem. |
Požadavky:
Znalost programovování pomocí vyšších programovacích jazyků (např. C++, Java, C#) a algoritmizace. Základy SW inženýringu.Klíčová slova:
implementace UI, design dokumentPředmět je zahrnut do těchto studijních plánů:
Plán | Obor | Role | Dop. semestr |
BPOI3_2016 | Software | PO | 5 |
BPOI4_2018 | Počítačové hry a grafika | PZ | 5 |
BPOI4_2016 | Počítačové hry a grafika | PO | 5 |
Stránka vytvořena 4.12.2024 17:50:56, semestry: Z/2025-6, Z,L/2024-5, připomínky k informační náplni zasílejte správci studijních plánů | Návrh a realizace: I. Halaška (K336), J. Novák (K336) |