Popis předmětu - B4B39HRY
| B4B39HRY | Počítačové hry | ||
|---|---|---|---|
| Role: | PO, PZ | Rozsah výuky: | 2P+2C |
| Katedra: | 13139 | Jazyk výuky: | CS |
| Garanti: | Bittner J. | Zakončení: | Z,ZK |
| Přednášející: | Bittner J. | Kreditů: | 6 |
| Cvičící: | Bittner J., Kropáč J., Pospíšil A., Sedláček D. | Semestr: | Z |
Webová stránka:
https://cw.fel.cvut.cz/wiki/courses/B4B39HRYAnotace:
Studenti získají orientaci v typických problémech, se kterými se lze setkat při programování počítačových her. Seznámí se s problematikou reprezentace 3D modelů, animací, detekce kolizí, fyzikální simulace, vykreslování v reálném čase v oblasti tvorby počítačových her. Na cvičeních v týmech vytvoří vlastní počítačovou hru: od sepsání konceptu a design dokumentu přes programování herních mechanismů až po prezentace odborné porotě. Na cvičeních je využívána sada nástrojů Unity.Výsledek studentské ankety předmětu je zde: B4B39HRY
Cíle studia:
Získat teoretické i praktické znalosti nutné pro tvorbu her a naučit se základní postupy používané při vývoji počítačových her.Osnovy přednášek:
| 1. | Úvodní přednáška, systém hodnocení, cvičení, historie počítačových her | |
| 2. | Herní design | |
| 3. | Komponenty herního enginu, herní smyčka | |
| 4. | Transformace, animace, animační křivky | |
| 5. | Skeletální animace, míchání animací | |
| 6. | Detekce kolizí | |
| 7. | Herní fyzika | |
| 8. | Inverzní kinematika | |
| 9. | Umělá inteligence ve hrách | |
| 10. | Materiálové modely, shadery | |
| 11. | Herní hudba | |
| 12. | Optimalizace herního enginu | |
| 13. | Zvaná přednáška | |
| 14. | Závěrečné prezentace projektů |
Osnovy cvičení:
| 1. | Rozdělení do týmů, Úvod do Unity | |
| 2. | Unity 1: základní koncepty, herní smyčka, 2D GUI, vstup od uživatele | |
| 3. | Unity 2: transformace, kamera, viewporty, obsah, 3D modely | |
| 4. | Unity 3: kolize, dynamika, herní logika | |
| 5. | Unity 4: kostra, hierarchie, animace | |
| 6. | Prezentace design dokumentu a proof-of-concept | |
| 7. | Konzultace k semestrální práci | |
| 8. | Unity 5: úvod do shaderů | |
| 9. | Konzultace k semestrální práci | |
| 10. | Konzultace k semestrální práci | |
| 11. | Konzultace k semestrální práci | |
| 12. | Prezentace beta-verze | |
| 13. | Odevzdání finální aplikace a dokumentace, zápočet | |
| 14. | Rezerva |
Literatura:
| J. | Gregory. Game Engine Architecture (3rd edition). CRC Press, 2018. | |
| J. | Schell. The Art of Game Design: A book of lenses. CRC Press. 2008 |
Požadavky:
Předpokládají se znalosti v oblastech: programování v některém z běžně používaných jazyků, (cvičení jsou vedena v jazyce C#), lineární algebra.Klíčová slova:
počítačové hry, programování, animace, počítačová grafikaPředmět je zahrnut do těchto studijních plánů:
| Plán | Obor | Role | Dop. semestr |
| BPOI4_2025 | Počítačové hry a grafika | PZ | 3 |
| BPOI4_2018 | Počítačové hry a grafika | PZ | 3 |
| BPOI4_2016 | Počítačové hry a grafika | PO | 3 |
| Stránka vytvořena 11.11.2025 17:51:09, semestry: Z,L/2026-7, L/2025-6, L/2024-5, Z/2025-6, připomínky k informační náplni zasílejte správci studijních plánů | Návrh a realizace: I. Halaška (K336), J. Novák (K336) |