Popis předmětu - B4B39HRY
B4B39HRY | Počítačové hry | ||
---|---|---|---|
Role: | PZ, PO | Rozsah výuky: | 2P+2C |
Katedra: | 13139 | Jazyk výuky: | CS |
Garanti: | Bittner J. | Zakončení: | Z,ZK |
Přednášející: | Bittner J. | Kreditů: | 6 |
Cvičící: | Bittner J., Havlík T., Kučera M., Pospíšil A., Sedláček D. | Semestr: | Z |
Webová stránka:
https://cw.fel.cvut.cz/wiki/courses/B4B39HRYAnotace:
Studenti získají orientaci v typických problémech, se kterými se lze setkat při programování počítačových her. Seznámí se s problematikou reprezentace 3D modelů, animací, detekce kolizí, fyzikální simulace, vykreslování v reálném čase v oblasti tvorby počítačových her. Na cvičeních v týmech vytvoří vlastní počítačovou hru: od sepsání konceptu a design dokumentu přes programování herních mechanismů až po prezentace odborné porotě. Na cvičeních je využívána sada nástrojů Unity.Výsledek studentské ankety předmětu je zde: B4B39HRY
Cíle studia:
Získat teoretické i praktické znalosti nutné pro tvorbu her a naučit se základní postupy používané při vývoji počítačových her.Osnovy přednášek:
1. | Úvodní přednáška, systém hodnocení, cvičení, historie počítačových her | |
2. | Herní design | |
3. | Komponenty herního enginu, herní smyčka | |
4. | Transformace, animace, animační křivky | |
5. | Skeletální animace, míchání animací | |
6. | Detekce kolizí | |
7. | Herní fyzika | |
8. | Inverzní kinematika | |
9. | Umělá inteligence ve hrách | |
10. | Materiálové modely, shadery | |
11. | Herní hudba | |
12. | Optimalizace herního enginu | |
13. | Zvaná přednáška | |
14. | Závěrečné prezentace projektů |
Osnovy cvičení:
1. | Rozdělení do týmů, Úvod do Unity | |
2. | Unity 1: základní koncepty, herní smyčka, 2D GUI, vstup od uživatele | |
3. | Unity 2: transformace, kamera, viewporty, obsah, 3D modely | |
4. | Unity 3: kolize, dynamika, herní logika | |
5. | Unity 4: kostra, hierarchie, animace | |
6. | Prezentace design dokumentu a proof-of-concept | |
7. | Konzultace k semestrální práci | |
8. | Unity 5: úvod do shaderů | |
9. | Konzultace k semestrální práci | |
10. | Konzultace k semestrální práci | |
11. | Konzultace k semestrální práci | |
12. | Prezentace beta-verze | |
13. | Odevzdání finální aplikace a dokumentace, zápočet | |
14. | Rezerva |
Literatura:
J. | Gregory. Game Engine Architecture (3rd edition). CRC Press, 2018. | |
J. | Schell. The Art of Game Design: A book of lenses. CRC Press. 2008 |
Požadavky:
Předpokládají se znalosti v oblastech: programování v některém z běžně používaných jazyků, (cvičení jsou vedena v jazyce C#), lineární algebra.Klíčová slova:
počítačové hry, programování, animace, počítačová grafikaPředmět je zahrnut do těchto studijních plánů:
Plán | Obor | Role | Dop. semestr |
BPOI4_2016 | Počítačové hry a grafika | PO | 3 |
BPOI4_2018 | Počítačové hry a grafika | PZ | 3 |
Stránka vytvořena 17.3.2025 17:50:37, semestry: Z,L/2024-5, Z,L/2025-6, připomínky k informační náplni zasílejte správci studijních plánů | Návrh a realizace: I. Halaška (K336), J. Novák (K336) |