Popis předmětu - A0B04F3
A0B04F3 | Francouzský jazyk 3 | ||
---|---|---|---|
Role: | V | Rozsah výuky: | 2C |
Katedra: | 13104 | Jazyk výuky: | |
Garanti: | Juna Jennings P. | Zakončení: | Z |
Přednášející: | Kreditů: | 2 | |
Cvičící: | Juna Jennings P., Krumpová A., Lisá D. | Semestr: | * |
Webová stránka:
https://moodle.fel.cvut.cz/courses/A0B04F3Anotace:
Kurz je určen pro mírně pokročilé studenty, kteří se tento jazyk již dříve učili, znají základní slovní zásobu a gramatické jevy a chtějí navázat na dosaženou úroveň. Studenti si zopakují základní fráze a způsoby dorozumění s cizojazyčným mluvčím a naučí se popsat jednoduché události a hovořit o tématech běžného života, napsat jednoduchý text.Cíle studia:
Cíl kurzu: Zvládnutí základů jazyka a schopnost reagovat v běžných situacích každodenního života. Gramatické struktury jsou procvičovány v komunikativních situacích.Obsah:
Kurz je určen pro mírně pokročilé studenty, kteří se tento jazyk již dříve učili, znají základní slovní zásobu a gramatické jevy a chtějí navázat na dosaženou úroveň. Studenti si zopakují základní fráze a způsoby dorozumění s cizojazyčným mluvčím a naučí se popsat jednoduché události a hovořit o tématech běžného života, napsat jednoduchý text.Osnovy přednášek:
Týden 1,2: L12 - Opakování. Orientace v prostoru. Popis bytu. Týden 3,4: L 13 - Une rencontre. Os. zájmena v předmětu přímém. Vouloir, venir. Týden 5,6: L13-Une rencontre. Pozvání. Povahové vlastnosti. Os. zájmena v postavení předmětu přímého. Týden 7: Opakování. Test I. Týden 8,9: L14-Paul téléphone a Sylvie. Pozdravy. Jak dlouho? Pouvoir. Os. zájmena v postavení předmětu nepřímého. Slovosled. Zájmena v rozk. způsobu.Číslovky 20-100. Blízká minulost. Týden 10,11: L15-Une lettre de Paris. Psaní dopisu. Studium. Zvratná slovesa. "Y" ve významu "tam". Sloveso prendre.Zájmena vztažná qui, que. Ne . que (jen, až, teprve). Opakování. Týden 12: Opakování. Test II. Týden13,14: L16 - Une panne d´essence. Vyprávění příběhu. Omluva. Pozvání (přijetí, odmítnutí). Dopravní prostředky. Passé composé. Zápor, slovosled při použití zájmena. Sloveso "mettre". Oprava testu, zápočty.Osnovy cvičení:
Týden 1,2: L12 - Opakování. Orientace v prostoru. Popis bytu. Týden 3,4: L 13 - Une rencontre. Os. zájmena v předmětu přímém. Vouloir, venir. Týden 5,6: L13-Une rencontre. Pozvání. Povahové vlastnosti. Os. zájmena v postavení předmětu přímého. Týden 7: Opakování. Test I. Týden 8,9: L14-Paul téléphone a Sylvie. Pozdravy. Jak dlouho? Pouvoir. Os. zájmena v postavení předmětu nepřímého. Slovosled. Zájmena v rozk. způsobu.Číslovky 20-100. Blízká minulost. Týden 10,11: L15-Une lettre de Paris. Psaní dopisu. Studium. Zvratná slovesa. "Y" ve významu "tam". Sloveso prendre.Zájmena vztažná qui, que. Ne . que (jen, až, teprve). Opakování. Týden 12: Opakování. Test II. Týden13,14: L16 - Une panne d´essence. Vyprávění příběhu. Omluva. Pozvání (přijetí, odmítnutí). Dopravní prostředky. Passé composé. Zápor, slovosled při použití zájmena. Sloveso "mettre". Oprava testu, zápočty. Podmínky pro získání zápočtu: Pravidelná docházka do kurzu, aktivní účast na hodinách, plnění zadaných úkolů a úspěšné zvládnutí obou testů. Zápočet je podmíněn úspěšností alespoň na 66%. V případě nižšího procenta bude u každého z testů nabídnuta možnost jedné opravy v dohodnutém termínu. V případě přechodu na distanční - on-line formu studia se podmínky mohou změnit.Literatura:
Pravda - Pravdová: Francouzština nejen pro samouky - lekce 12 - 16Požadavky:
Podmínky pro získání zápočtu: Pravidelná docházka do kurzu, aktivní účast na hodinách, plnění zadaných úkolů a úspěšné zvládnutí obou testů. Zápočet je podmíněn úspěšností alespoň na 66%. V případě nižšího procenta bude u každého z testů nabídnuta možnost jedné opravy v dohodnutém termínu. V případě přechodu na distanční - on-line formu studia se podmínky mohou změnit.Poznámka:
Předmět není určen pro studenty, kteří ho mají jako svůj mateřský/úřední jazyk. |
Klíčová slova:
Francouzština, mírně pokročilé studentyPředmět je zahrnut do těchto studijních plánů:
Stránka vytvořena 11.12.2024 05:50:39, semestry: L/2024-5, Z/2025-6, Z/2024-5, připomínky k informační náplni zasílejte správci studijních plánů | Návrh a realizace: I. Halaška (K336), J. Novák (K336) |