Popis předmětu - XP39UID
XP39UID | Pokročilé metody návrhu UI | ||
---|---|---|---|
Role: | S | Rozsah výuky: | 2P+2S |
Katedra: | 13139 | Jazyk výuky: | |
Garanti: | Míkovec Z. | Zakončení: | ZK |
Přednášející: | Míkovec Z. | Kreditů: | 4 |
Cvičící: | Míkovec Z. | Semestr: |
Anotace:
Cílem předmětu je seznámit studenty s pokročilými metodami návrhu uživatelských rozhraní a interakce v nestandardních prostředích jako je virtuální a rozšířená realita. Studenti získají teoretický základ o interakci člověka v takových prostředích. Během kurzu se studenti seznámí s řadou technik pro návrh a testování interaktivních systému nestandardních prostředích, zejména pak ve virtuální a rozšířené realitě s kolaborativními prvky.Osnovy přednášek:
1. | Úvod do problematiky návrhu uživatelského rozhraní v nestandardních prostředích (virtuální a rozšířená realita). | |
2. | Psychologické aspekty návrhu uživatelského rozhraní v nestandardních prostředích: vizuální percepce, fyzická interakce. | |
3. | Psychologické aspekty návrhu uživatelského rozhraní v nestandardních prostředích: pracovní paměť, orientace v prostoru. | |
4. | Principy technologií používaných při interakci v nestandardních prostředích. | |
5. | Interakce pomocí gest: ergonomie, přesnost, rychlost a únava. | |
6. | Interakce pomocí gest: rozpoznávání a zpracování. | |
7. | Multimodální interakce v nestandardních prostředích | |
8. | Kolaborativní interakce v nestandardních prostředích | |
9. | Interakce člověk-robot v rozšířené realitě | |
10. | Nízkoúrovňové prototypování v nestandardních prostředích | |
11. | Vysokoúrovňové prototypování v nestandardních prostředích | |
12. | Metody uživatelského testování bez uživatele interaktivních kolaborativních systémů v rozšířené realitě | |
13. | Metody uživatelského testování s uživatelem interaktivních kolaborativních systémů v rozšířené realitě | |
14. | Nejnovější trendy v oblasti návrhu a testování uživatelských rozhraní |
Osnovy cvičení:
Literatura:
1. | Alan Cooper, Robert Reimann, David Cronin: About face 3: the essentials of interaction design. [3rd ed.], Completely rev. Indianapolis, IN: Wiley Pub., 2007. | |
2. | Colin Ware: Visual Thinking for Design, Elsevier Inc., 2008. | |
3. | Alan J. Parkin: Essential Cognitive Psychology, Psychology Press Ltd., 2000. |
Požadavky:
Klíčová slova:
user interface;design;interaction;prototyping;testingPředmět je zahrnut do těchto studijních plánů:
Plán | Obor | Role | Dop. semestr |
DOKP | Před zařazením do oboru | S | – |
DOKK | Před zařazením do oboru | S | – |
Stránka vytvořena 2.5.2024 17:52:54, semestry: Z,L/2023-4, Z/2024-5, připomínky k informační náplni zasílejte správci studijních plánů | Návrh a realizace: I. Halaška (K336), J. Novák (K336) |