Popis předmětu - B6B39TDM
B6B39TDM | 3D modelování | ||
---|---|---|---|
Role: | PV, V | Rozsah výuky: | 0P+4C+6D |
Katedra: | 13139 | Jazyk výuky: | |
Garanti: | Sedláček D. | Zakončení: | KZ |
Přednášející: | Kreditů: | 5 | |
Cvičící: | Sedláček D. | Semestr: | Z |
Webová stránka:
https://moodle.fel.cvut.cz/courses/B6B39TDMAnotace:
Studenti praktickou cestou získají potřebné znalosti pro vytváření geometrie 3D modelů (polygonální, Nurbs a subdividion technika modelování), nastavení materiálů a světel a vytvoření krátkého animovaného filmu. Dále si vyzkouší práci se zařízením pro záznam tvaru objektu (3D laser scanner) a pro záznam pohybu postavy (Motion Capture).Cíle studia:
Předmět je kurz profesionální aplikace Maya používané v obasti produkce, post-produkce, architektuře a dalších oblastech zabývajících se 3D grafikou. V rámci kurzu si studenti osvojí zásady práce s aplikací a získají dovednosti, které uplatní při přípravě dat pro multimediální aplikace.Osnovy přednášek:
Výuka probíhá formou 4-hodinového kurzu, kdy lektor v první půli předvádí probírané téma a studenti podle něj opakují. V druhé půlce studenti samostatně pracují na úkolu pro procvičení probraného tématu a ve zbylém čase pracují na vlastních semestrálních úlohách. Lektor je přítomen po celou dobu a radí studentům při samostatné práci.1. | Uživatelské rozhraní, filosofie modelování. | |
2. | Polygonální modelování, operace nad vrcholy, hranami a tělesy. | |
3. | Texturování, světlo, materiály. | |
4. | Základy animace. | |
5. | Odevzdání 1. Úlohy | |
6. | Polygonální modelování - další techniky, úprava 3D skenu. | |
7. | Subdivision, modelování postupným dělením. | |
8. | NURBS, operace nad křivkami a plochami. | |
9. | NURBS - pokročilejší operace. | |
10. | Pokročilejší práce s UV, Rendering | |
11. | Animace II, deformátory | |
12. | Inverzní kinematika. | |
13. | dynamika, particles - dle zájmu. | |
14. | REZERVA |
Osnovy cvičení:
1. | Uživatelské rozhraní, filosofie modelování | |
2. | Polygonální modelování, operace nad vrcholy, hranami a tělesy. | |
3. | Nastavení kamery a Render v MAYA-software | |
4. | Základy animace | |
5. | zadání 2. úlohy | |
6. | 3D skenování | |
7. | Subdivision, modelování postupným dělením. Zadání 2. semestrální úlohy. | |
8. | NURBS, operace nad křivkami a plochami. | |
9. | NURBS - pokročilejší operace. | |
10. | Rendering - orientovaný na MentalRay, více průchodový render | |
11. | Záznam pohybu postavy | |
12. | Inverzní kinematika. | |
13. | konzultace, odevzdání | |
14. | rezerva |
Literatura:
Doporučená literatura:1. | Chris Maraffi: Maya Character Creation: Modeling and Animation Controls, New Riders Press; 1st edition, 2003. | |
2. | Jason Osipa: Stop Staring: Facial Modeling and Animation Done Right, Sybex Inc., 2003. |
Požadavky:
Předmět vysvětluje vše potřebné od základu, na studenty tedy nejsou kladeny žádné požadavky.Poznámka:
Stránky předmětu na: https://moodle.fel.cvut.cz |
Klíčová slova:
Maya, 3D modelování, Rendering, Polygonální modelování, Materiály, TexturyPředmět je zahrnut do těchto studijních plánů:
Plán | Obor | Role | Dop. semestr |
BPSIT_2021 | Před zařazením do oboru | PV | 5 |
BPSIT2_2021 | Technologie pro multimédia a virtuální realitu | PV | 5 |
BPSIT | Před zařazením do oboru | V | 5 |
BPSIT | Před zařazením do oboru | PV | 5 |
BKSIT | Před zařazením do oboru | PV | 5 |
Stránka vytvořena 7.6.2023 14:50:09, semestry: Z/2023-4, Z/2024-5, L/2022-3, připomínky k informační náplni zasílejte správci studijních plánů | Návrh a realizace: I. Halaška (K336), J. Novák (K336) |