Přehled studia |
Přehled oborů |
Všechny skupiny předmětů |
Všechny předměty |
Seznam rolí |
Vysvětlivky
Návod
Webová stránka:
https://dcgi.fel.cvut.cz/cs/study/spg
Anotace:
Seminář počítačové grafiky seznámí studenty s vybranými výzkumnými tématy počítačové grafiky jako jsou efektivní zobrazovací metody, modelování povrchů a jejich optických vlastností, simulace fyzikálních jevů, geometrické modelování a animace. Seminář se věnuje i grafickým technikám využívaným v příbuzných oborech jako je zpracování obrazu, počítačové vidění a interakce člověka s počítačem podle konkrétních témat doktorských projektů studentů předmětu. Cílem předmětu je jednak přiblížit vybraná témata studentům a zároveň pomocí rozboru kvalitních výzkumných prací rozvíjet schopnost vědecké práce v oboru.
Výsledek studentské ankety předmětu je zde:
XP39SPG
Cíle studia:
Cílem předmětu je jednak přiblížit vybraná témata studentům a zároveň pomocí rozboru kvalitních výzkumných prací rozvíjet schopnost vědecké práce v oboru.
Osnovy přednášek:
Rámcový plán témat:
1. | | Fyzikálně založená syntéza obrazu - Algoritmy |
2. | | Fyzikálně založená syntéza obrazu - Modely povrchů |
3. | | Fyzikálně založená syntéza obrazu - Pokročilá témata |
4. | | Datové struktury pro syntézu obrazu - Objektové hierarchie |
5. | | Datové struktury pro syntézu obrazu - Prostorová dělení |
6. | | Urychlování metod sledování paprsku - Část I 7. Urychlování metod sledování paprsku - Část II |
8. | | Zobrazování v reálném čase - Algoritmy |
9. | | Zobrazování v reálném čase - Optimalizační techniky |
10. | | Interaktivní manipulace obrazu - Část I 11. Interaktivní manipulace obrazu - Část II |
12. | | Modelování přírodních jevů - Část I 13. Modelování přírodních jevů - Část II |
Osnovy cvičení:
1. | | Introduction and paper assigment |
2. | | Work on presentations |
3. | | Work on presentations |
4. | | Presentation and discussion of paper 1 |
5. | | Presentation and discussion of paper 2 |
6. | | Presentation and discussion of paper 3 |
7. | | Presentation and discussion of paper 4 |
8. | | Presentation and discussion of paper 5 |
9. | | Presentation and discussion of paper 6 |
10. | | Presentation and discussion of paper 7 |
11. | | Presentation and discussion of paper 8 |
12. | | Discussion of reviews |
13. | | Reserve |
Literatura:
[1] | | Matt Pharr, Wenzel Jakob, Greg Humphreys. Physically Based Rendering 3rd edition. Morgan Kaufmann, 2016. |
[2] | | Tomas Akenine-Moller, Eric Haines, Naty Hoffman. Real-Time Rendering 3rd Edition, A. K. Peters, Ltd., 2008. |
[3] | | Conference and journal publiactions related to PhD thesis topics of course participants |
Požadavky:
Žádné prerekvizity.
Klíčová slova:
počítačová grafika; reading group
Předmět je zahrnut do těchto studijních plánů:
Stránka vytvořena 27.7.2024 17:50:58, semestry: L/2024-5, L/2023-4, Z/2024-5, Z/2023-4, připomínky k informační náplni zasílejte správci studijních plánů |
Návrh a realizace: I. Halaška (K336), J. Novák (K336) |