Popis předmětu - XP39SPG
XP39SPG | Seminář Počítačové Grafiky | ||
---|---|---|---|
Role: | S | Rozsah výuky: | 2P+2S |
Katedra: | 13139 | Jazyk výuky: | |
Garanti: | Bittner J. | Zakončení: | Z,ZK |
Přednášející: | Bittner J., Sýkora D. | Kreditů: | 4 |
Cvičící: | Bittner J., Sýkora D. | Semestr: | L |
Webová stránka:
https://dcgi.fel.cvut.cz/cs/study/spgAnotace:
Seminář počítačové grafiky seznámí studenty s vybranými výzkumnými tématy počítačové grafiky jako jsou efektivní zobrazovací metody, modelování povrchů a jejich optických vlastností, simulace fyzikálních jevů, geometrické modelování a animace. Seminář se věnuje i grafickým technikám využívaným v příbuzných oborech jako je zpracování obrazu, počítačové vidění a interakce člověka s počítačem podle konkrétních témat doktorských projektů studentů předmětu. Cílem předmětu je jednak přiblížit vybraná témata studentům a zároveň pomocí rozboru kvalitních výzkumných prací rozvíjet schopnost vědecké práce v oboru.Výsledek studentské ankety předmětu je zde: XP39SPG
Cíle studia:
Cílem předmětu je jednak přiblížit vybraná témata studentům a zároveň pomocí rozboru kvalitních výzkumných prací rozvíjet schopnost vědecké práce v oboru.Osnovy přednášek:
Rámcový plán témat:1. | Fyzikálně založená syntéza obrazu - Algoritmy | |
2. | Fyzikálně založená syntéza obrazu - Modely povrchů | |
3. | Fyzikálně založená syntéza obrazu - Pokročilá témata | |
4. | Datové struktury pro syntézu obrazu - Objektové hierarchie | |
5. | Datové struktury pro syntézu obrazu - Prostorová dělení | |
6. | Urychlování metod sledování paprsku - Část I 7. Urychlování metod sledování paprsku - Část II | |
8. | Zobrazování v reálném čase - Algoritmy | |
9. | Zobrazování v reálném čase - Optimalizační techniky | |
10. | Interaktivní manipulace obrazu - Část I 11. Interaktivní manipulace obrazu - Část II | |
12. | Modelování přírodních jevů - Část I 13. Modelování přírodních jevů - Část II |
Osnovy cvičení:
1. | Introduction and paper assigment | |
2. | Work on presentations | |
3. | Work on presentations | |
4. | Presentation and discussion of paper 1 | |
5. | Presentation and discussion of paper 2 | |
6. | Presentation and discussion of paper 3 | |
7. | Presentation and discussion of paper 4 | |
8. | Presentation and discussion of paper 5 | |
9. | Presentation and discussion of paper 6 | |
10. | Presentation and discussion of paper 7 | |
11. | Presentation and discussion of paper 8 | |
12. | Discussion of reviews | |
13. | Reserve |
Literatura:
[1] | Matt Pharr, Wenzel Jakob, Greg Humphreys. Physically Based Rendering 3rd edition. Morgan Kaufmann, 2016. | |
[2] | Tomas Akenine-Moller, Eric Haines, Naty Hoffman. Real-Time Rendering 3rd Edition, A. K. Peters, Ltd., 2008. | |
[3] | Conference and journal publiactions related to PhD thesis topics of course participants |
Požadavky:
Žádné prerekvizity.Klíčová slova:
počítačová grafika; reading groupPředmět je zahrnut do těchto studijních plánů:
Plán | Obor | Role | Dop. semestr |
DOKP | Před zařazením do oboru | S | – |
DOKK | Před zařazením do oboru | S | – |
Stránka vytvořena 21.11.2024 14:51:06, semestry: Z,L/2024-5, Z/2025-6, L/2023-4, připomínky k informační náplni zasílejte správci studijních plánů | Návrh a realizace: I. Halaška (K336), J. Novák (K336) |