Přehled studia |
Přehled oborů |
Všechny skupiny předmětů |
Všechny předměty |
Seznam rolí |
Vysvětlivky
Návod
Webová stránka:
https://cw.fel.cvut.cz/wiki/courses/B4B39HRY
Anotace:
Studenti získají orientaci v typických problémech, se kterými se lze setkat při programování počítačových her. Seznámí se s problematikou reprezentace 3D modelů, animací, detekce kolizí, fyzikální simulace, vykreslování v reálném čase v oblasti tvorby počítačových her. Na cvičeních v týmech vytvoří vlastní počítačovou hru: od sepsání konceptu a design dokumentu přes programování herních mechanismů až po prezentace odborné porotě. Na cvičeních je využívána sada nástrojů Unity.
Výsledek studentské ankety předmětu je zde:
B4B39HRY
Cíle studia:
Získat teoretické i praktické znalosti nutné pro tvorbu her a naučit se základní postupy používané při vývoji počítačových her.
Osnovy přednášek:
1. | | Úvodní přednáška, systém hodnocení, cvičení, historie počítačových her |
2. | | Herní design |
3. | | Komponenty herního enginu, herní smyčka |
4. | | Transformace, animace, animační křivky |
5. | | Skeletální animace, míchání animací |
6. | | Detekce kolizí |
7. | | Herní fyzika |
8. | | Inverzní kinematika |
9. | | Umělá inteligence ve hrách |
10. | | Materiálové modely, shadery |
11. | | Herní hudba |
12. | | Optimalizace herního enginu |
13. | | Zvaná přednáška |
14. | | Závěrečné prezentace projektů |
Osnovy cvičení:
1. | | Rozdělení do týmů, Úvod do Unity |
2. | | Unity 1: základní koncepty, herní smyčka, 2D GUI, vstup od uživatele |
3. | | Unity 2: transformace, kamera, viewporty, obsah, 3D modely |
4. | | Unity 3: kolize, dynamika, herní logika |
5. | | Unity 4: kostra, hierarchie, animace |
6. | | Prezentace design dokumentu a proof-of-concept |
7. | | Konzultace k semestrální práci |
8. | | Unity 5: úvod do shaderů |
9. | | Konzultace k semestrální práci |
10. | | Konzultace k semestrální práci |
11. | | Konzultace k semestrální práci |
12. | | Prezentace beta-verze |
13. | | Odevzdání finální aplikace a dokumentace, zápočet |
14. | | Rezerva |
Literatura:
J. | | Gregory. Game Engine Architecture (3rd edition). CRC Press, 2018. |
J. | | Schell. The Art of Game Design: A book of lenses. CRC Press. 2008 |
Požadavky:
Předpokládají se znalosti v oblastech: programování v některém z běžně používaných jazyků, (cvičení jsou vedena v jazyce C#), lineární algebra.
Klíčová slova:
počítačové hry, programování, animace, počítačová grafika
Předmět je zahrnut do těchto studijních plánů:
Stránka vytvořena 2.7.2024 17:50:57, semestry: Z/2024-5, Z,L/2023-4, připomínky k informační náplni zasílejte správci studijních plánů |
Návrh a realizace: I. Halaška (K336), J. Novák (K336) |