Popis předmětu - BD6B36NSS
BD6B36NSS | Návrh softwarových systémů | ||
---|---|---|---|
Role: | P | Rozsah výuky: | 14KP+6KC |
Katedra: | 13136 | Jazyk výuky: | |
Garanti: | Zakončení: | Z,ZK | |
Přednášející: | Kreditů: | 5 | |
Cvičící: | Semestr: | L |
Anotace:
Modelovací jazyk a diagramy UML - pro návrh struktury system. Přidělení zodpovědností navrhovaným třídám. Návrh realizace USE-CASE pomocí návrhových vzorů pro strukturu. Modelování chování a vzory chování. Návrh logické architektury - styly a vzory. Návrh perzistentní vrstvy systému. Jazyk OCL a návrh byznys vrstvy. Rozhraní system. Bezpečnost systému a aspektově orientované programování.Cíle studia:
Předmět naučí studenty návrhu. Předmět dodá studentům pohled na návrh softwarových systémů, přehled o best practices, kvalitní implementaci a refaktorizaci, po absolvování kurzu bude student schopen efektivně navrhnout systém a naprogramovat jej.Osnovy přednášek:
1. | Modelovací jazyk a diagramy UML - pro návrh struktury systému. | |
2. | Přidělení zodpovědností navrhovaným třídám. | |
3. | Návrh realizace USE-CASE pomocí návrhových vzorů pro strukturu I. | |
4. | Návrh realizace USE-CASE pomocí návrhových vzorů pro strukturu II. | |
5. | Modelování chování. | |
6. | Vzory chování I. | |
7. | Vzory chování II. | |
8. | Návrh logické architektury - styly. | |
9. | Návrh logické architektury - vzory MVC, Vrstvy, PAC, Mikrokernel, Broker. | |
10. | Návrh perzistentní vrstvy systému. | |
11. | Jazyk OCL. | |
12. | Návrh byznys vrstvy. | |
13. | Rozhraní systému, REST, Uživatelská rozhraní. | |
14. | Bezpečnost systému a aspektově orientované programování. |
Osnovy cvičení:
1. | Vize projektu a analýza. | |
2. | Uplatnění zodpovědností a návrh. | |
3. | Návrh struktury. | |
4. | Návrh struktury. | |
5. | Návrh chování. | |
6. | Návrh chování. | |
7. | TEST. | |
8. | Návrh architektury. | |
9. | Návrh architektury. | |
10. | Perzistence. | |
11. | Byznys vrstva. | |
12. | Rozhraní a REST. | |
13. | Testy, bezpečnosti a AOP. | |
14. | TEST. |
Literatura:
Povinná literatura:1. | Craig Larman. 2004. Applying UML and Patterns: An Introduction to Object-Oriented Analysis and Design and Iterative Development | |
2. | Erich Gamma, Richard Helm, Ralph Johnson, and John Vlissides. 1995. Design Patterns: Elements of Reusable Object-Oriented Software. Addison-Wesley Longman Publishing Co., Inc., Boston, MA, USA. |
1. | Len Bass, Paul Clements, and Rick Kazman. 2003. Software Architecture in Practice (2 ed.). Addison-Wesley Longman Publishing Co., Inc., Boston, MA, USA. |
Požadavky:
Sběr a modelování požadavků, Java, Datové struktury a algoritmy.Předmět je zahrnut do těchto studijních plánů:
Plán | Obor | Role | Dop. semestr |
BKSIT | Před zařazením do oboru | P | 4 |
Stránka vytvořena 16.3.2025 17:50:58, semestry: L/2025-6, Z,L/2024-5, Z/2025-6, připomínky k informační náplni zasílejte správci studijních plánů | Návrh a realizace: I. Halaška (K336), J. Novák (K336) |