Popis předmětu - A0M16MGM
A0M16MGM | Management | ||
---|---|---|---|
Role: | Rozsah výuky: | 2P+2S | |
Katedra: | 13116 | Jazyk výuky: | CS |
Garanti: | Knápek J. | Zakončení: | Z,ZK |
Přednášející: | Čížek Hrubá M., Knápek J. | Kreditů: | 5 |
Cvičící: | Čížek Hrubá M., Knápek J. | Semestr: | Z,L |
Webová stránka:
https://moodle.fel.cvut.cz/courses/A0M16MGMAnotace:
Manažerské nástroje a techniky pro efektivní a moderní řízení firmy v konkurenčním prostředí. BBVýsledek studentské ankety předmětu je zde: A0M16MGM
Osnovy přednášek:
1. | Manažerské role | |
2. | Balanced Scorecard v praxi | |
3. | Leadership - moderní metody řízení | |
4. | Motivace jako hybná síla společnosti | |
5. | Delegování a zpětná vazba | |
6. | Systémy hodnocení a kontrolní mechanismy | |
7. | Řízení rozvoje zaměstnanců | |
8. | Řízení projektu | |
9. | Komunikace a prezentační dovednosti | |
10. | Řízení času | |
11. | Firemní kultura a interkulturální management | |
12. | Řízení rizik - bezpečnostní management | |
13. | Současné trendy managementu | |
14. | Rezerva |
Osnovy cvičení:
1. | Role interpersonální, informační, rozhodovací | |
2. | Úvod managementu v kontextu BSC - z pohledu finance, zákazníci, procesy, lidský potenciál | |
3. | Best practices z oblasti řízení potenciálu, cross management z pohledu adaptace, rozvoje a retence zdroje | |
4. | Význam motivace a benefitu v kontextu strategie společnosti, retence lidského potenciálu, kvality, konkurenceschopnosti | |
5. | Fáze delegování a zpětné vazby v kontextu stylu řízení s návazností na hodnotící systém společnosti. Metoda KARAT | |
6. | Efektivní metody hodnocení PMS a kompetenční model s provázaností na diferencovaný systém odměňování | |
7. | Strategie rozvoje zdrojů v kontextu strategie společnosti, analýza vzdělávacích potřeb | |
8. | Efektivní skladba projektových týmů v kontextu proměnných čas, zdroje, finance, procesy, controlling, kompetence | |
9. | Komunikace - externí a interní v rámci společnosti, verbální, neverbální. Pomůcky efektivní komunikace. | |
10. | Metoda TUTOR, časové snímky, logistika | |
11. | Co to je firemní kultura, jak se utváří. Příklady z praxe - Best practices. | |
12. | Metodologie SOX, řízení personálních rizik - Best practices | |
13. | Inovace, enterpreneurship, koučování, podniková mediace, aplikace prvku environmentu. | |
14. | Rezerva |
Literatura:
1. | Gruber, David: Time Management, Management Press, 2009 | |
2. | Allen David: Mít vše hotovo, Jan Melvin Publishing, 2008 | |
3. | Graham Jones, Adrian Moorhouse: Jak získat psychickou odolnost, Grada Publishin 2010 | |
4. | Gunther Beyer: Trénink koncentrace, Portál 2010 | |
5. | W. Timothy Gallwey: Tajemství vysoké pracovní výkonnosti, metoda Inner Game: Management Press, 2004 | |
6. | Michal Armstrong: Odměňování pracovníků, Grada 2009 | |
7. | Eva Bedrnová a kol. Management osobního rozvoje, Management Press, 2009 |
Požadavky:
viz https://ekonom.feld.cvut.cz/cs/student/predmety/managementPoznámka:
Rozsah výuky v kombinované formě studia: 14p+6s |
Předmět je zahrnut do těchto studijních plánů:
Plán | Obor | Role | Dop. semestr |
Stránka vytvořena 19.3.2025 17:50:54, semestry: Z/2025-6, L/2024-5, L/2025-6, Z/2024-5, připomínky k informační náplni zasílejte správci studijních plánů | Návrh a realizace: I. Halaška (K336), J. Novák (K336) |