Popis předmětu - B6B39ZAN
Přehled studia |
Přehled oborů |
Všechny skupiny předmětů |
Všechny předměty |
Seznam rolí |
Vysvětlivky
Návod
Doporučená literatura:
Studio, and Kotlin, Payload Media, 2024
Publishing, 2023
B6B39ZAN | Základy vývoje pro Android | ||
---|---|---|---|
Role: | PV | Rozsah výuky: | 2P+2C+4D |
Katedra: | 13139 | Jazyk výuky: | CS |
Garanti: | Malý I. | Zakončení: | KZ |
Přednášející: | Malý I. | Kreditů: | 5 |
Cvičící: | Malý I. | Semestr: | L |
Anotace:
Předmět naučí studenty vytvářet mobilní aplikace na platformě Android pomocí jazyka Kotlin. Student se naučí naprogramovat jednotlivé části architektury mobilní aplikace, jako je vrstva uživatelského rozhraní, datová vrstva a vrstva komunikace s datovými zdroji na internetu. Studenti se seznámí se systémem Android, životním cyklem aplikací, s programovacími technikami, návrhovými vzory a nejčastěji používanými knihovnami.Osnovy přednášek:
1. | Seznámení s jazykem Kotlin, základní projekt pro Android, spuštění projektu | |
2. | Implementace prvků uživatelského rozhraní 1, technologie Jetpack Compose, zdroje | |
3. | Obrazovka, Navigace mezi obrazovkami | |
4. | Stav (State) a práce se stavem | |
5. | Komponenta ViewModel. Integrace s vrstvou uživatelského rozhraní, prvky uživatelského rozhraní 2 | |
6. | Životní cyklus aplikace, aktivity, view modelu, Dependency injection | |
7. | Architektura, Asynchronní běh | |
8. | Lokální databáze | |
9. | Síťová komunikace, REST API, JSON | |
10. | Lokální souborový systém | |
11. | Práva přístupu ke zdrojům, alarm, notifikace | |
12. | Služby, běh služeb na pozadí | |
13. | Barvy, témata, animace | |
14. | Rezerva, testování aplikace, publikace aplikace |
Osnovy cvičení:
1. | Seznámení s jazykem Kotlin, základní projekt pro Android, spuštění projektu | |
2. | Implementace prvků uživatelského rozhraní 1, technologie Jetpack Compose, zdroje | |
3. | Obrazovka, Navigace mezi obrazovkami, DÚ 1 | |
4. | Stav (State) a práce se stavem | |
5. | Komponenta ViewModel. Integrace s vrstvou uživatelského rozhraní, prvky uživatelského rozhraní 2, DÚ 2 | |
6. | Životní cyklus aplikace, aktivity, view modelu, dependency injection | |
7. | Architektura, asynchronní běh | |
8. | Lokální databáze, DÚ 3 | |
9. | Síťová komunikace, REST API, JSON, DÚ 4 | |
10. | Lokální souborový systém | |
11. | Práva přístupu ke zdrojům, alarm, notifikace, DÚ 5 | |
12. | Služby, běh služeb na pozadí | |
13. | Barvy, témata, animace | |
14. | Rezerva, testování aplikace, publikace aplikace |
Literatura:
Povinná literatura:1. | Kotlin Language Reference, https://kotlinlang.org/ | |
2. | Android Developers Portal, https://developer.android.com/ |
1. | N. Smyth, Jetpack Compose 1.5 Essentials: Developing Android Apps with Jetpack Compose 1.5, Android |
2. | R. Meier, I. Lake, Professional Android, 4th Edition, Wrox, 2018 | |
3. | K. Hussaín, F. Hussain, Kotlin Unleashed: Harnessing the Power of Modem Android Development, Sonar |
Požadavky:
Znalost vyšších programovacích jazyků, např. Java, C++, C#, JS.Předmět je zahrnut do těchto studijních plánů:
Plán | Obor | Role | Dop. semestr |
BPSIT_2021 | Před zařazením do oboru | PV | 4 |
BPSIT1_2021 | Enterprise systémy | PV | 4 |
Stránka vytvořena 22.7.2024 17:51:06, semestry: Z,L/2023-4, Z,L/2024-5, připomínky k informační náplni zasílejte správci studijních plánů | Návrh a realizace: I. Halaška (K336), J. Novák (K336) |