Popis předmětu - RM35RSA
RM35RSA | Řídicí systémy automobilu | ||
---|---|---|---|
Role: | Rozsah výuky: | 2P+2S | |
Katedra: | 13135 | Jazyk výuky: | CS |
Garanti: | Haniš T. | Zakončení: | Z,ZK |
Přednášející: | Efremov D., Haniš T., Vošahlík D. | Kreditů: | 6 |
Cvičící: | Efremov D., Haniš T., Švancar J., Vošahlík D. | Semestr: |
Anotace:
Cílem předmětu je seznámit studenty se základními řídicími systémy v moderním automobilu. Po absolvování předmětu bude mít student přehled o základních metodách reprezentace jízdní dynamiky, základních komponentách vozu a řídicích algoritmech asistenčních systémů včetně systémů autonomního vedení vozu.Cíle studia:
Get familiar with vehicle dynamics representation and gain overview of vehicle system level and component level control strategies.Osnovy přednášek:
Osnova přednášek:1. | Model vozidla, podélná a příčná dynamika vozu, kinematický a dynamický model | |
2. | Model vozidla, podélná a příčná dynamika vozu, kinematický a dynamický model | |
3. | Bateriové systémy, modelování, Systém správy baterie (BMS), SOC, SOH | |
4. | Pohonné ústrojí vozu, hybridní vozidla (P0 – P4), elektrická vozidla | |
5. | Pohonné ústrojí vozu, hybridní vozidla (P0 – P4), elektrická vozidla | |
6. | Elektrické pohonné ústrojí vozu, HV, trakční měniče a motory | |
7. | Vývoj software v automobilovém prostředí, systémový přístup pro tvorbu projektů v automobilovém prostředí | |
8. | Vývoj software v automobilovém prostředí, systémový přístup pro tvorbu projektů v automobilovém prostředí | |
9. | Podélná dynamika, základní systémy, ABS, kontrola trakce | |
10. | Pokročilé systémy řízení podélné dynamiky vozu, adaptivní tempomat | |
11. | Základní systémy stabilizace a řízení příčné dynamiky vozu, ESP, Torque Vectoring, řiditelná zadní náprava | |
12. | Pokročilé systémy řízení příčné dynamiky vozu, vedení vozu v pruhu |
Osnovy cvičení:
1. | Implementace kinematického a jednostopého modelu + validační experimenty | |
2. | Implementace kinematického a jednostopého modelu + validační experimenty | |
3. | Implementace modelu baterie, identifikace parametru + odhad SOC/SOH | |
4. | Implementace modelu ICE + MGU (účinností mapy) | |
5. | Implementace modelu hybridního pohonného ústrojí | |
6. | ECMS | |
7. | Modelová studie sepsání požadavků na Brake-by-wire | |
8. | Modelová studie analýzy Brake-by-wire | |
9. | Implementace ABS algoritmu | |
10. | Implementace Adaptivního tempomatu (konstantní rychlosti, zachycení a přiblížení) | |
11. | Implementace ESC algoritmu (Lane keeping algoritmů) | |
12. | Implementace Lane keeping algoritmů |
Literatura:
Doporučená literatura: •Limebeer, D. J. N., a Matteo Massaro. 2018. Dynamics and Optimal Control of Road Vehicles. Oxford, United Kingdom ; New York, NY: Oxford University Press. Kniha je přístupná online přes univerzitní knihovnu. •Pacejka, Hans, a I. J. M. Besselink. 2012. Tire and Vehicle Dynamics. 3. vyd. Amsterdam: Butterworth-Heinemann. Kniha je přístupná online přes univerzitní knihovnu. •Vlastní studijní materiály poskytnuté na webu předmětu. Doplňková literatura: •Robert Bosch, GmbH. 2019. Bosch Automotive Handbook. 10. vyd. Wiley. •Schramm, Dieter, Manfred Hiller, a Roberto Bardini. 2018. Vehicle Dynamics: Modeling and Simulation. 2. vyd. Berlin Heidelberg: Springer-Verlag.Požadavky:
Předmět je zahrnut do těchto studijních plánů:
Plán | Obor | Role | Dop. semestr |
Stránka vytvořena 26.3.2025 17:50:36, semestry: Z/2024-5, Z,L/2025-6, L/2024-5, připomínky k informační náplni zasílejte správci studijních plánů | Návrh a realizace: I. Halaška (K336), J. Novák (K336) |