Popis předmětu - BE9M04AKP

Přehled studia | Přehled oborů | Všechny skupiny předmětů | Všechny předměty | Seznam rolí | Vysvětlivky               Návod
BE9M04AKP Academic Writing
Role:P, PO, V Rozsah výuky:2C
Katedra:13104 Jazyk výuky:EN
Garanti:Jennings P. Zakončení:KZ
Přednášející:  Kreditů:2
Cvičící:Jennings P., Stadnik E., Ynsua M. Semestr:L

Webová stránka:

https://moodle.fel.cvut.cz/courses/BE9M04AKP

Anotace:

Cíl tohoto kurzu není zvýšit studentovu úroveň angličtiny, ale zlepšit dovednosti v oblasti akademického psaní. Tento kurz není příležitost pro studenty nechat si zkontrolovat či opravit své texty - cílem tohoto kurzu je, aby byl student schopen psát (lépe) anglicky na akademické úrovni. Předpokládaná úroveň angličtiny na začátku kurzu je B2-Upper-Intermediate. Pokud je stávající úroveň angličtiny studenta příliš nízká, musí si student své znalosti samostatně zlepšit (mimo tento kurz). Pravidelným psaním v angličtině během tohoto kurzu si studenti přirozeně zvýší svou úroveň angličtiny.

Cíle studia:

to improve the student's skills and abilities of writing academically (in English).

Obsah:

Cíl tohoto kurzu není zvýšit studentovu úroveň angličtiny, ale zlepšit dovednosti v oblasti akademického psaní. Tento kurz není příležitost pro studenty nechat si zkontrolovat či opravit své texty - cílem tohoto kurzu je, aby byl student schopen psát (lépe) anglicky na akademické úrovni. Předpokládaná úroveň angličtiny na začátku kurzu je B2-Upper-Intermediate. Pokud je stávající úroveň angličtiny studenta příliš nízká, musí si student své znalosti samostatně zlepšit (mimo tento kurz). Pravidelným psaním v angličtině během tohoto kurzu si studenti přirozeně zvýší svou úroveň angličtiny.

Osnovy přednášek:

Week 1: Course Introduction, Credit Requirements UNIT ONE: What is Academic Writing? Academic Vocabulary Week 2: UNIT TWO:Types of Academic Writing Formality, Accuracy and Punctuation in Academic Writing Week 3:UNIT THREE:The Structure of Academic Texts Sentence Structures Week 4:UNIT FOUR:Organisation Understanding the Task The Process of Academic Writing (Pre-writing & Planning) Week 5:UNIT FIVE:Complexity in Academic Writing Articles in English Week 6:UNIT SIX:Objectivity & Hedging in Academic Writing Using ‘For Example’ and Phrases like ‘For Example’ Week 7:UNIT SEVEN:The Introductory Paragraph The Difference between an Abstract and an Introduction Thesis Statements Week 8:UNIT EIGHT:Body Paragraphs Paragraph Structure (Topic Sentences / Supporting Sentences & Details) Paragraph Unity & Coherence Week 9:UNIT NINE:Transition Signals Week 10:UNIT TEN: Rhetorical Functions in Academic Writing: Reasons and Explanations (Cause and Effect) Comparison and Contrast Week 11:UNIT ELEVEN: Concrete Support Facts versus Opinions / Supporting Details / Extended Examples / Statistics Quotations, Paraphrases, and Summaries / Documenting Sources of Information Week 12:UNIT TWELVE:Writing a Conclusion Proofreading & Editing Week 13:UNIT THIRTEEN:Supplemental Materials & Further Reading Week 14:Spare Week Week 3: UNIT THREE: THE INTRODUCTION Writing an Introductory Paragraph Writing a Conclusion Week 4: UNIT FOUR: PARAGRAPHS Part One Paragraph Structure Week 5: UNIT FIVE: PARAGRAPHS Part Two Topic Sentences / Supporting Sentences & Details Week 6: UNIT SIX: PARAGRAPHS Part Three Unity & Coherence Week 7: UNIT SEVEN: CONCRETE SUPPORT Part One Facts versus Opinions Week 8: UNIT EIGHT: CONCRETE SUPPORT Part Two Quotations, Paraphrases, and Summaries Week 9: UNIT NINE: TRANSITION SIGNALS Week 10: UNIT TEN: COMPARISON & CONTRAST Week 11: UNIT ELEVEN: CAUSE and EFFECT Week 12: UNIT TWELVE: PUNCTUATION The Comma / The Semicolon / The Colon Abbreviations & Numbers / American vs British English Week 13: UNIT THIRTEEN: FORMAL LETTER WRITING Letters of Application & Complaint Week 14: Spare Week, Credits

Osnovy cvičení:

Week 1: Course Introduction, Credit Requirements Week 1: Course Introduction, Credit Requirements UNIT ONE: What is Academic Writing? Academic Vocabulary Week 2: UNIT TWO:Types of Academic Writing Formality, Accuracy and Punctuation in Academic Writing Week 3:UNIT THREE:The Structure of Academic Texts Sentence Structures Week 4:UNIT FOUR:Organisation Understanding the Task The Process of Academic Writing (Pre-writing & Planning) Week 5:UNIT FIVE:Complexity in Academic Writing Articles in English Week 6:UNIT SIX:Objectivity & Hedging in Academic Writing Using ‘For Example’ and Phrases like ‘For Example’ Week 7:UNIT SEVEN:The Introductory Paragraph The Difference between an Abstract and an Introduction Thesis Statements Week 8:UNIT EIGHT:Body Paragraphs Paragraph Structure (Topic Sentences / Supporting Sentences & Details) Paragraph Unity & Coherence Week 9:UNIT NINE:Transition Signals Week 10:UNIT TEN: Rhetorical Functions in Academic Writing: Reasons and Explanations (Cause and Effect) Comparison and Contrast Week 11:UNIT ELEVEN: Concrete Support Facts versus Opinions / Supporting Details / Extended Examples / Statistics Quotations, Paraphrases, and Summaries / Documenting Sources of Information Week 12:UNIT TWELVE:Writing a Conclusion Proofreading & Editing Week 13:UNIT THIRTEEN:Supplemental Materials & Further Reading Week 14:Spare Week Week 3: UNIT THREE: THE INTRODUCTION Writing an Introductory Paragraph Writing a Conclusion Week 4: UNIT FOUR: PARAGRAPHS Part One Paragraph Structure Week 5: UNIT FIVE: PARAGRAPHS Part Two Topic Sentences / Supporting Sentences & Details Week 6: UNIT SIX: PARAGRAPHS Part Three Unity & Coherence Week 7: UNIT SEVEN: CONCRETE SUPPORT Part One Facts versus Opinions Week 8: UNIT EIGHT: CONCRETE SUPPORT Part Two Quotations, Paraphrases, and Summaries Week 9: UNIT NINE: TRANSITION SIGNALS Week 10: UNIT TEN: COMPARISON & CONTRAST Week 11: UNIT ELEVEN: CAUSE and EFFECT Week 12: UNIT TWELVE: PUNCTUATION The Comma / The Semicolon / The Colon Abbreviations & Numbers / American vs British English Week 13: UNIT THIRTEEN: FORMAL LETTER WRITING Letters of Application & Complaint Week 14: Spare Week, Credits

Literatura:

Materials can be found on the department's website: http://jazyky.fel.cvut.cz/ Recommended Reading: McCarthy, M. & O'Dell, F. (2008). Cambridge University Press. Academic Vocabulary in Use.

Požadavky:

U studentů se předpokládá znalost anglického jazyka alespoň na úrovni upper-intermediate.

Předmět je zahrnut do těchto studijních plánů:

Plán Obor Role Dop. semestr
MPLAK_2016 Avionika PO 2
BPOES Před zařazením do oboru V
BPOES_2020 Před zařazením do oboru V
MELAK_2016 Avionika P 2


Stránka vytvořena 29.3.2024 07:54:26, semestry: Z/2024-5, Z,L/2023-4, připomínky k informační náplni zasílejte správci studijních plánů Návrh a realizace: I. Halaška (K336), J. Novák (K336)