Popis předmětu - BE4M39MMA
| BE4M39MMA | Multimedia and Computer Animation | ||
|---|---|---|---|
| Role: | PO | Rozsah výuky: | 2P+2L |
| Katedra: | 13139 | Jazyk výuky: | EN |
| Garanti: | Zakončení: | Z,ZK | |
| Přednášející: | Kreditů: | 6 | |
| Cvičící: | Semestr: | Z | |
Webová stránka:
https://vyuka.iim.cz/ae4m39mma:ae4m39mmaAnotace:
Předmět je zaměřen na výklad metod používaných v oblasti počítačové animace. Studenti získají přehled o algoritmech a metodách reprezentace typických problémů v oblasti počítačové animace (inverzní kinematika, animace lidské postavy, dynamika aj.) Část předmětu je též zaměřena na principy kreativních postupů při vytváření zvuku jako součásti audio-vizuálních projektů. V předmětu zazní i několik přednášek popisujících vybrané problémy z oblasti technologií pro filmovou produkci (MOCAP, Stereoskopie, trikové postupy).Cíle studia:
Cílem kurzu je poskytnout studentům informace o metodách řešení typických problémů v oblasti počítačové animace, virtuální reality a filmové produkce. Kurz je zaměřen na poskytnutí teoretického základu metod používaných v těchto oblastech a na poskytnutí studentům možnosti experimentálně ověřit diskutované techniky.Osnovy přednášek:
| 1. | Počítačová animace a její popis | |
| 2. | Dynamika, částicové systémy | |
| 3. | Fluidní dynamika v počítačové animaci | |
| 4. | Modelování šatů | |
| 5. | Modelování a animace lidské tváře | |
| 6. | Inverzní kinematika | |
| 7. | Systémy pro zachytávání pohybu MOCAP | |
| 8. | Animace davu | |
| 9. | LOD v počítačové animaci | |
| 10. | Řízení animace, umělý život | |
| 11. | Generativní metody v počítačové animaci | |
| 12. | Produkční řetězec a techniky kompozice videa | |
| 13. | Vybrané problémy filmového post-produkčního procesu. | |
| 14. | Stereoskopické zobrazování |
Osnovy cvičení:
| 1. | Úvod do předmětu, zadání semestrálních úloh. | |
| 2. | UI UE, základní úvod do prostředí Unreal Engine 5. | |
| 3. | API UE, úvod do API Unreal Engine 5. | |
| 4. | Dynamika, simulace pohybu tuhého tělesa. | |
| 5. | Fluidní dynamika, návrh dynamické simulace tekutiny. | |
| 6. | Šaty, model pro simulaci látky. | |
| 7. | Tvář, animace a řízení modelu tváře. | |
| 8. | Check point. | |
| 9. | IK, inverzní kinematika kostry. | |
| 10. | Dav, simulace davu pomocí agentů. | |
| 11. | MOCAP, příprava a nahrávání pohybových dat. | |
| 12. | MOCAP, čištění a používání pohybových dat. | |
| 13. | Odevzdání projektu. | |
| 14. | Zápočet. |
Literatura:
| 1. | Taylor, J. DVD Demystified. McGraw-Hill Professional, 2000. ISBN 0071350268. | |
| 2. | Watt, A., Watt, M. Advanced Animation and Rendering |
| 3. | Feynman, R. P. Feynman's Lectures on |
| 4. | Weil, J. The Synthesis of Cloth Objects Proceedings of the Siggraph 1986, volume 20(4), pages 49-53 | |
| 5. | Žára, J., Beneš, B., Felkel, P. Moderní počítačová grafika, Computer Press, 1998, (in Czech) | |
| 6. | Badler, N. and Zeltzer, D. Making Them Move - Mechanics Control and Animation of Articulated Figures, Morgan Kaufmann Publishers, 1991 |
Požadavky:
Základní znalost C++. Detaily na https://cw.fel.cvut.cz/wiki/courses/b4m39mma/startPoznámka:
| Rozsah výuky v kombinované formě studia: 14p+6c |
Klíčová slova:
Data formats, computer animation, computer simulation, videoprocessing, cloth animation, facial animation, human body animation, video registration.Předmět je zahrnut do těchto studijních plánů:
| Plán | Obor | Role | Dop. semestr |
| MEOI3_2018 | Computer Graphics | PO | 1 |
| Stránka vytvořena 10.11.2025 14:51:31, semestry: Z,L/2025-6, L/2024-5, Z,L/2026-7, připomínky k informační náplni zasílejte správci studijních plánů | Návrh a realizace: I. Halaška (K336), J. Novák (K336) |