Popis předmětu - A4M36PAH
A4M36PAH | Plánování a hry | ||
---|---|---|---|
Role: | Rozsah výuky: | 2P+2C | |
Katedra: | 13136 | Jazyk výuky: | |
Garanti: | Zakončení: | Z,ZK | |
Přednášející: | Kreditů: | 6 | |
Cvičící: | Semestr: | L |
Anotace:
Klasické plánovací metody (linární a nelineární), metody grafového plánování, metody kategorie SAT. Metody dvou (a více) hráčových her. Metody prohledávání herních stromů (jako např. minimax a alfa-beta prořezáváaní)Výsledek studentské ankety předmětu je zde: AE4M36PAH
Výsledek studentské ankety předmětu je zde: A4M36PAH
Osnovy přednášek:
1. | Definice, reprezentace a slozitost plánovacího problému | |
2. | Lineární plánování, algoritmus TOPLAN, | |
3. | Nelineární plánování, řešeni ohrození kauzálních linek | |
4. | Grafově orientované plánování | |
5. | Plánování pomocí SAT | |
6. | Uvod do dvouhráčových her | |
7. | Minimax, prořezávání alfa-beta | |
8. | Pokročílé algoritmy prohledávání herních stromů | |
9. | Hierarchické HTN plánování | |
10. | Heuristické plánování | |
11. | Contingency planning, temporální plánování | |
12. | Plánování a pravděpodobnost | |
13. | Plánování v herních algoritmech |
Osnovy cvičení:
1. | Řešení plánovacích úloh | |
2. | Zadání semestrální práce: vývoj obecného plánovače | |
3. | - | 5. Laboratorní řešení semestrální práce |
6. | Seminární cvičení herních algortimů | |
7. | Zadání semestrální práce: vývoj herního algoritmu | |
8. | - | 12. Laboratorní řešení semestrální práce |
13. | Soutěž výsledů |
Literatura:
Nau, D., Ghallab, M., and Traverso, P. 2004 Automated Planning: Theory and Practice. Morgan Kaufmann Publishers Inc. Russell, S. J. and Norvig, P. 2003 Artificial Intelligence: a Modern Approach. 2. Pearson Education.Požadavky:
Předmět je zahrnut do těchto studijních plánů:
Plán | Obor | Role | Dop. semestr |
Stránka vytvořena 19.3.2025 17:50:54, semestry: Z/2025-6, L/2024-5, L/2025-6, Z/2024-5, připomínky k informační náplni zasílejte správci studijních plánů | Návrh a realizace: I. Halaška (K336), J. Novák (K336) |