Přehled studia |
Přehled oborů |
Všechny skupiny předmětů |
Všechny předměty |
Seznam rolí |
Vysvětlivky
Návod
Anotace:
This course provides an introduction to classical AI planning (linear, nonliner planning, graph-plan planning, heuristic planning, SAT-based planning) and game-tree representation and methods of adversarial search (such as minimax and alpha/beta pruning).
Osnovy přednášek:
1. | | planning problem representation and planning problem komplexity |
2. | | linear planning, TOPLAN algorithm, |
3. | | nonlineární planning, causal links thread resolution |
4. | | Graf-oriented planning |
5. | | planning by means of SAT |
6. | | Introduction to game playing |
7. | | Minimax, alfa-beta prunning |
8. | | Advenced methods of adversarial planning |
9. | | Hierarchical HTN planning |
10. | | Heuristic planning |
11. | | Contingency planning, temporal planning |
12. | | Planning a probability |
13. | | Planning in game playing |
Osnovy cvičení:
1. | | Planning problems |
2. | | Semestral project specification: design and development of a general planner |
3. | - | 5. Laboratories |
6. | | Game playing algorithms |
7. | | Semestral project specification: design and development of a game playing algorithm |
8. | - | 12. Laboratories |
13. | | Competition |
Literatura:
Nau, D., Ghallab, M., and Traverso, P. 2004 Automated Planning: Theory
and Practice. Morgan Kaufmann Publishers Inc.
Russell, S. J. and Norvig, P. 2003 Artificial Intelligence: a Modern
Approach. 2. Pearson Education.
Požadavky:
Poznámka:
Rozsah výuky v kombinované formě studia: 14p+6c |
Předmět je zahrnut do těchto studijních plánů:
Plán |
Obor |
Role |
Dop. semestr |
Stránka vytvořena 22.7.2024 17:51:06, semestry: Z,L/2023-4, Z,L/2024-5, připomínky k informační náplni zasílejte správci studijních plánů |
Návrh a realizace: I. Halaška (K336), J. Novák (K336) |