Popis předmětu - AE4M33PAH
AE4M33PAH | Planning and game playing | ||
---|---|---|---|
Role: | Rozsah výuky: | 2P+2C | |
Katedra: | 13136 | Jazyk výuky: | EN |
Garanti: | Zakončení: | Z,ZK | |
Přednášející: | Kreditů: | 6 | |
Cvičící: | Semestr: | L |
Anotace:
This course provides an introduction to classical AI planning (linear, nonliner planning, graph-plan planning, heuristic planning, SAT-based planning) and game-tree representation and methods of adversarial search (such as minimax and alpha/beta pruning).Osnovy přednášek:
1. | planning problem representation and planning problem komplexity | |
2. | linear planning, TOPLAN algorithm, | |
3. | nonlineární planning, causal links thread resolution | |
4. | Graf-oriented planning | |
5. | planning by means of SAT | |
6. | Introduction to game playing | |
7. | Minimax, alfa-beta prunning | |
8. | Advenced methods of adversarial planning | |
9. | Hierarchical HTN planning | |
10. | Heuristic planning | |
11. | Contingency planning, temporal planning | |
12. | Planning a probability | |
13. | Planning in game playing |
Osnovy cvičení:
1. | Planning problems | |
2. | Semestral project specification: design and development of a general planner | |
3. | - | 5. Laboratories |
6. | Game playing algorithms | |
7. | Semestral project specification: design and development of a game playing algorithm | |
8. | - | 12. Laboratories |
13. | Competition |
Literatura:
Nau, D., Ghallab, M., and Traverso, P. 2004 Automated Planning: Theory and Practice. Morgan Kaufmann Publishers Inc. Russell, S. J. and Norvig, P. 2003 Artificial Intelligence: a Modern Approach. 2. Pearson Education.Požadavky:
Poznámka:
Rozsah výuky v kombinované formě studia: 14p+6c |
Předmět je zahrnut do těchto studijních plánů:
Plán | Obor | Role | Dop. semestr |
Stránka vytvořena 16.3.2025 17:50:58, semestry: L/2025-6, Z,L/2024-5, Z/2025-6, připomínky k informační náplni zasílejte správci studijních plánů | Návrh a realizace: I. Halaška (K336), J. Novák (K336) |