Popis předmětu - AD3B99RO
AD3B99RO | Roboti | ||
---|---|---|---|
Role: | Rozsah výuky: | 7KP+9KC | |
Katedra: | 13135 | Jazyk výuky: | CS |
Garanti: | Zakončení: | KZ | |
Přednášející: | Kreditů: | 5 | |
Cvičící: | Semestr: | Z |
Webová stránka:
https://moodle.dce.fel.cvut.cz/course/view.php?id=4Anotace:
Cílem předmětu je vzbudit zájem o obor, o jeho hlavní myšlenky, možnosti a motivovat studenty, aby se ptali a těšili na další studium. Získaná motivace jim pomůže vstřebat náročné matematické a odborné kurzy, které je později čekají. Studenti v týmech navrhnou a realizují jednoduchého autonomního mobilního robota ze stavebnice LEGO Mindstoms schopného splnit zadanou úlohu. Přitom se hravou formou prakticky seznámí se základními myšlenkami několika oborů, což jim později pomůže si lépe vybrat studijní obor a zvolit studijní plán. Hned na začátku studia studenti poznají podstatu tvůrčí inženýrské a výzkumné práce. Vyvrcholením předmětu je závěrečná soutěž robotů, v níž vyhraje ten nejlepší a nejrychlejší. Tento předmět se záměrně odlišuje od standardních předmětů, protože má spíše sloužit jako motivační aperitiv.Výsledek studentské ankety předmětu je zde: AD3B99RO
Výsledek studentské ankety předmětu je zde: A3B99RO
Osnovy přednášek:
1-2.Úvod, programování - sw prostředí, abstrakce, data 3-4.Algoritmy - struktury, procedury, šablony 5-6.Senzory - kalibrace, signály, chyby 7-8.Systémy a modely 9-10.Řízení - zpětná vazba, stabilita 11-12.Rozhodování, plánování, hledání 13-14.Soutěž RobokláníOsnovy cvičení:
1. | Organizace, zadání | |
2. | Lego Mindstorms | |
3. | Mechanická konstrukce | |
4. | Programování | |
5. | Kontrolní den, úpravy | |
6. | Programování akcí | |
7. | Modelování, verifikace | |
8. | Návrh regulace | |
9. | Implementace a ladění regulace | |
10. | Kontrolní den, úpravy | |
11. | Implementace rozhodování a plánování | |
12. | Testy a úpravy | |
13. | Generálka na skutečné dráze | |
14. | Poslední úpravy a ladění nebo exkurze v průmyslu |
Literatura:
1. | LEGO.com Mindstorms [Online], Available: http://www.legomindstorms.com/, 2008. | |
2. | LEGO MINDSTORMS robots [Online]. (2004). Available: http://www.oreilly.com/catalog/lmstorms/resources/ | |
3. | J. Knudsen, The Unofficial Guide to LEGO MINDSTORMS Robots. Sebastopol, CA: O'Reilly & Assoc., 1999. | |
4. | F. Allgower, IST, Universität Stuttgart, Roborace web, (in German), http://www.ist.uni-stuttgart.de/robolab/ |
Požadavky:
Stránky předmětu: http://support.dce.felk.cvut.cz/e-kurzy/course/view.php?id=24Poznámka:
Rozsah výuky v kombinované formě studia: 7p+9l |
Stránky předmětu: |
https://moodle.dce.fel.cvut.cz/course/view.php?id=4 |
Předmět je zahrnut do těchto studijních plánů:
Plán | Obor | Role | Dop. semestr |
Stránka vytvořena 13.3.2025 17:51:02, semestry: L/2024-5, Z/2025-6, Z/2024-5, L/2025-6, připomínky k informační náplni zasílejte správci studijních plánů | Návrh a realizace: I. Halaška (K336), J. Novák (K336) |