Subject description - AD3B99RO
Summary of Study |
Summary of Branches |
All Subject Groups |
All Subjects |
List of Roles |
Explanatory Notes
Instructions
Výsledek studentské ankety předmětu je zde: AD3B99RO
Výsledek studentské ankety předmětu je zde: A3B99RO
AD3B99RO | Robots | ||
---|---|---|---|
Roles: | Extent of teaching: | 7KP+9KC | |
Department: | 13135 | Language of teaching: | CS |
Guarantors: | Completion: | KZ | |
Lecturers: | Credits: | 5 | |
Tutors: | Semester: | Z |
Web page:
https://moodle.dce.fel.cvut.cz/course/view.php?id=4Anotation:
Cílem předmětu je vzbudit zájem o obor, o jeho hlavní myšlenky, možnosti a motivovat studenty, aby se ptali a těšili na další studium. Získaná motivace jim pomůže vstřebat náročné matematické a odborné kurzy, které je později čekají. Studenti v týmech navrhnou a realizují jednoduchého autonomního mobilního robota ze stavebnice LEGO Mindstoms schopného splnit zadanou úlohu. Přitom se hravou formou prakticky seznámí se základními myšlenkami několika oborů, což jim později pomůže si lépe vybrat studijní obor a zvolit studijní plán. Hned na začátku studia studenti poznají podstatu tvůrčí inženýrské a výzkumné práce. Vyvrcholením předmětu je závěrečná soutěž robotů, v níž vyhraje ten nejlepší a nejrychlejší. Tento předmět se záměrně odlišuje od standardních předmětů, protože má spíše sloužit jako motivační aperitiv.Výsledek studentské ankety předmětu je zde: AD3B99RO
Výsledek studentské ankety předmětu je zde: A3B99RO
Course outlines:
1-2.Úvod, programování - sw prostředí, abstrakce, data 3-4.Algoritmy - struktury, procedury, šablony 5-6.Senzory - kalibrace, signály, chyby 7-8.Systémy a modely 9-10.Řízení - zpětná vazba, stabilita 11-12.Rozhodování, plánování, hledání 13-14.Soutěž RobokláníExercises outline:
1. | Organizace, zadání | |
2. | Lego Mindstorms | |
3. | Mechanická konstrukce | |
4. | Programování | |
5. | Kontrolní den, úpravy | |
6. | Programování akcí | |
7. | Modelování, verifikace | |
8. | Návrh regulace | |
9. | Implementace a ladění regulace | |
10. | Kontrolní den, úpravy | |
11. | Implementace rozhodování a plánování | |
12. | Testy a úpravy | |
13. | Generálka na skutečné dráze | |
14. | Poslední úpravy a ladění nebo exkurze v průmyslu |
Literature:
1. | LEGO.com Mindstorms [Online], Available: http://www.legomindstorms.com/, 2008. | |
2. | LEGO MINDSTORMS robots [Online]. (2004). Available: http://www.oreilly.com/catalog/lmstorms/resources/ | |
3. | J. Knudsen, The Unofficial Guide to LEGO MINDSTORMS Robots. Sebastopol, CA: O'Reilly & Assoc., 1999. | |
4. | F. Allgower, IST, Universität Stuttgart, Roborace web, (in German), http://www.ist.uni-stuttgart.de/robolab/ |
Requirements:
Stránky předmětu: http://support.dce.felk.cvut.cz/e-kurzy/course/view.php?id=24
Subject is included into these academic programs:
Program | Branch | Role | Recommended semester |
Page updated 14.3.2025 15:51:22, semester: Z,L/2025-6, Z,L/2024-5, Send comments about the content to the Administrators of the Academic Programs | Proposal and Realization: I. Halaška (K336), J. Novák (K336) |