Popis předmětu - BE9M04AKP
Přehled studia |
Přehled oborů |
Všechny skupiny předmětů |
Všechny předměty |
Seznam rolí |
Vysvětlivky
Návod
BE9M04AKP | Academic Writing | ||
---|---|---|---|
Role: | P, PO, V | Rozsah výuky: | 2C |
Katedra: | 13104 | Jazyk výuky: | EN |
Garanti: | Juna Jennings P. | Zakončení: | KZ |
Přednášející: | Kreditů: | 2 | |
Cvičící: | Juna Jennings P., Stadnik E., Ynsua M. | Semestr: | L |
Webová stránka:
https://moodle.fel.cvut.cz/courses/BE9M04AKPAnotace:
Cíl tohoto kurzu není zvýšit studentovu úroveň angličtiny, ale zlepšit dovednosti v oblasti akademického psaní. Tento kurz není příležitost pro studenty nechat si zkontrolovat či opravit své texty - cílem tohoto kurzu je, aby byl student schopen psát (lépe) anglicky na akademické úrovni. Předpokládaná úroveň angličtiny na začátku kurzu je B2-Upper-Intermediate. Pokud je stávající úroveň angličtiny studenta příliš nízká, musí si student své znalosti samostatně zlepšit (mimo tento kurz). Pravidelným psaním v angličtině během tohoto kurzu si studenti přirozeně zvýší svou úroveň angličtiny.Cíle studia:
to improve the student's skills and abilities of writing academically (in English).Obsah:
Cíl tohoto kurzu není zvýšit studentovu úroveň angličtiny, ale zlepšit dovednosti v oblasti akademického psaní. Tento kurz není příležitost pro studenty nechat si zkontrolovat či opravit své texty - cílem tohoto kurzu je, aby byl student schopen psát (lépe) anglicky na akademické úrovni. Předpokládaná úroveň angličtiny na začátku kurzu je B2-Upper-Intermediate. Pokud je stávající úroveň angličtiny studenta příliš nízká, musí si student své znalosti samostatně zlepšit (mimo tento kurz). Pravidelným psaním v angličtině během tohoto kurzu si studenti přirozeně zvýší svou úroveň angličtiny.Osnovy přednášek:
Week 1: Course Introduction, Credit Requirements UNIT ONE: What is Academic Writing? Academic Vocabulary Week 2: UNIT TWO:Types of Academic Writing Formality, Accuracy and Punctuation in Academic Writing Week 3:UNIT THREE:The Structure of Academic Texts Sentence Structures Week 4:UNIT FOUR:Organisation Understanding the Task The Process of Academic Writing (Pre-writing & Planning) Week 5:UNIT FIVE:Complexity in Academic Writing Articles in English Week 6:UNIT SIX:Objectivity & Hedging in Academic Writing Using ‘For Example’ and Phrases like ‘For Example’ Week 7:UNIT SEVEN:The Introductory Paragraph The Difference between an Abstract and an Introduction Thesis Statements Week 8:UNIT EIGHT:Body Paragraphs Paragraph Structure (Topic Sentences / Supporting Sentences & Details) Paragraph Unity & Coherence Week 9:UNIT NINE:Transition Signals Week 10:UNIT TEN: Rhetorical Functions in Academic Writing: Reasons and Explanations (Cause and Effect) Comparison and Contrast Week 11:UNIT ELEVEN: Concrete Support Facts versus Opinions / Supporting Details / Extended Examples / Statistics Quotations, Paraphrases, and Summaries / Documenting Sources of Information Week 12:UNIT TWELVE:Writing a Conclusion Proofreading & Editing Week 13:UNIT THIRTEEN:Supplemental Materials & Further Reading Week 14:Spare Week Week 3: UNIT THREE: THE INTRODUCTION Writing an Introductory Paragraph Writing a Conclusion Week 4: UNIT FOUR: PARAGRAPHS Part One Paragraph Structure Week 5: UNIT FIVE: PARAGRAPHS Part Two Topic Sentences / Supporting Sentences & Details Week 6: UNIT SIX: PARAGRAPHS Part Three Unity & Coherence Week 7: UNIT SEVEN: CONCRETE SUPPORT Part One Facts versus Opinions Week 8: UNIT EIGHT: CONCRETE SUPPORT Part Two Quotations, Paraphrases, and Summaries Week 9: UNIT NINE: TRANSITION SIGNALS Week 10: UNIT TEN: COMPARISON & CONTRAST Week 11: UNIT ELEVEN: CAUSE and EFFECT Week 12: UNIT TWELVE: PUNCTUATION The Comma / The Semicolon / The Colon Abbreviations & Numbers / American vs British English Week 13: UNIT THIRTEEN: FORMAL LETTER WRITING Letters of Application & Complaint Week 14: Spare Week, CreditsOsnovy cvičení:
Week 1: Course Introduction, Credit Requirements Week 1: Course Introduction, Credit Requirements UNIT ONE: What is Academic Writing? Academic Vocabulary Week 2: UNIT TWO:Types of Academic Writing Formality, Accuracy and Punctuation in Academic Writing Week 3:UNIT THREE:The Structure of Academic Texts Sentence Structures Week 4:UNIT FOUR:Organisation Understanding the Task The Process of Academic Writing (Pre-writing & Planning) Week 5:UNIT FIVE:Complexity in Academic Writing Articles in English Week 6:UNIT SIX:Objectivity & Hedging in Academic Writing Using ‘For Example’ and Phrases like ‘For Example’ Week 7:UNIT SEVEN:The Introductory Paragraph The Difference between an Abstract and an Introduction Thesis Statements Week 8:UNIT EIGHT:Body Paragraphs Paragraph Structure (Topic Sentences / Supporting Sentences & Details) Paragraph Unity & Coherence Week 9:UNIT NINE:Transition Signals Week 10:UNIT TEN: Rhetorical Functions in Academic Writing: Reasons and Explanations (Cause and Effect) Comparison and Contrast Week 11:UNIT ELEVEN: Concrete Support Facts versus Opinions / Supporting Details / Extended Examples / Statistics Quotations, Paraphrases, and Summaries / Documenting Sources of Information Week 12:UNIT TWELVE:Writing a Conclusion Proofreading & Editing Week 13:UNIT THIRTEEN:Supplemental Materials & Further Reading Week 14:Spare Week Week 3: UNIT THREE: THE INTRODUCTION Writing an Introductory Paragraph Writing a Conclusion Week 4: UNIT FOUR: PARAGRAPHS Part One Paragraph Structure Week 5: UNIT FIVE: PARAGRAPHS Part Two Topic Sentences / Supporting Sentences & Details Week 6: UNIT SIX: PARAGRAPHS Part Three Unity & Coherence Week 7: UNIT SEVEN: CONCRETE SUPPORT Part One Facts versus Opinions Week 8: UNIT EIGHT: CONCRETE SUPPORT Part Two Quotations, Paraphrases, and Summaries Week 9: UNIT NINE: TRANSITION SIGNALS Week 10: UNIT TEN: COMPARISON & CONTRAST Week 11: UNIT ELEVEN: CAUSE and EFFECT Week 12: UNIT TWELVE: PUNCTUATION The Comma / The Semicolon / The Colon Abbreviations & Numbers / American vs British English Week 13: UNIT THIRTEEN: FORMAL LETTER WRITING Letters of Application & Complaint Week 14: Spare Week, CreditsLiteratura:
Materials can be found on the department's website: http://jazyky.fel.cvut.cz/ Recommended Reading: McCarthy, M. & O'Dell, F. (2008). Cambridge University Press. Academic Vocabulary in Use.Požadavky:
U studentů se předpokládá znalost anglického jazyka alespoň na úrovni upper-intermediate.Předmět je zahrnut do těchto studijních plánů:
Plán | Obor | Role | Dop. semestr |
MELAK_2016 | Avionika | P | 2 |
BPOES_2020 | Před zařazením do oboru | V | – |
MPLAK_2016 | Avionika | PO | 2 |
BPOES | Před zařazením do oboru | V | – |
Stránka vytvořena 15.1.2025 07:50:44, semestry: Z/2025-6, Z,L/2024-5, připomínky k informační náplni zasílejte správci studijních plánů | Návrh a realizace: I. Halaška (K336), J. Novák (K336) |