Popis předmětu - BE4M39MMA
BE4M39MMA | Multimedia and Computer Animation | ||
---|---|---|---|
Role: | PO | Rozsah výuky: | 2P+2L |
Katedra: | 13139 | Jazyk výuky: | EN |
Garanti: | Zakončení: | Z,ZK | |
Přednášející: | Kreditů: | 6 | |
Cvičící: | Semestr: | Z |
Webová stránka:
https://vyuka.iim.cz/ae4m39mma:ae4m39mmaAnotace:
Předmět je zaměřen na výklad metod používaných v oblasti počítačové animace. Studenti získají přehled o algoritmech a metodách reprezentace typických problémů v oblasti počítačové animace (inverzní kinematika, animace lidské postavy, dynamika aj.) Část předmětu je též zaměřena na principy kreativních postupů při vytváření zvuku jako součásti audio-vizuálních projektů. V předmětu zazní i několik přednášek popisujících vybrané problémy z oblasti technologií pro filmovou produkci (MOCAP, Stereoskopie, trikové postupy).Cíle studia:
The goal of the course is to give information about methods solving typical problems in computer animation area, virtual reality and movie production. The course is focused to give theoretical background of methods used in these areas and to give students possibility to experimentally verify the discussed techniques.Osnovy přednášek:
1. | Seznámení s předmětem, Inverzní kinematika | |
2. | Dynamika, částicové systémy | |
3. | Fluidní dynamika v počítačové animaci | |
4. | Modelování šatů | |
5. | Animace davu | |
6. | Fyzikální základy akustiky | |
7. | Zpracování zvukového signálu | |
8. | Tvorba a editace elektronické hudby | |
9. | Systémy pro zachytávání pohybu MOCAP | |
10. | Kompozice filmových triků | |
11. | Osvětlování, klíčování, kompozice videa, registrace videa, DVD technologie | |
12. | Modelování a animace lidské tváře | |
13. | Stereoskopické zobrazování | |
14. | Rezerva |
Osnovy cvičení:
1. | Seznámení s tématy projektů a jejich zadání | |
2. | Konzultace k zadání projektu | |
3. | Práce na projektu | |
4. | Konzultace a kontrola průběhu práce č. 1 | |
5. | Práce na projektu | |
6. | Konzultace a kontrola průběhu práce č. 2 | |
7. | Práce na projektu | |
8. | Konzultace a kontrola průběhu práce č. 3 | |
9. | Práce na projektu | |
10. | Konzultace a kontrola průběhu práce č. 4 | |
11. | Práce na projektu | |
12. | Konzultace a kontrola průběhu práce č. 5 | |
13. | Odevzdání projektu | |
14. | Zápočet |
Literatura:
1. | Taylor, J. DVD Demystified. McGraw-Hill Professional, 2000. ISBN 0071350268. | |
2. | Watt, A., Watt, M. Advanced Animation and Rendering |
3. | Feynman, R. P. Feynman's Lectures on |
4. | Weil, J. The Synthesis of Cloth Objects Proceedings of the Siggraph 1986, volume 20(4), pages 49-53 | |
5. | Žára, J., Beneš, B., Felkel, P. Moderní počítačová grafika, Computer Press, 1998, (in Czech) | |
6. | Badler, N. and Zeltzer, D. Making Them Move - Mechanics Control and Animation of Articulated Figures, Morgan Kaufmann Publishers, 1991 |
Požadavky:
Základní znalost C++. Detaily na https://cw.fel.cvut.cz/wiki/courses/b4m39mma/startPoznámka:
Rozsah výuky v kombinované formě studia: 14p+6c |
Klíčová slova:
Data formats, computer animation, computer simulation, videoprocessing, cloth animation, facial animation, human body animation, video registration.Předmět je zahrnut do těchto studijních plánů:
Plán | Obor | Role | Dop. semestr |
MEOI3_2018 | Computer Graphics | PO | 1 |
Stránka vytvořena 12.10.2024 15:50:45, semestry: Z/2024-5, L/2023-4, Z/2025-6, L/2024-5, připomínky k informační náplni zasílejte správci studijních plánů | Návrh a realizace: I. Halaška (K336), J. Novák (K336) |