Popis předmětu - A4B36ACM
Přehled studia |
Přehled oborů |
Všechny skupiny předmětů |
Všechny předměty |
Seznam rolí |
Vysvětlivky
Návod
Anotace:
Cílem předmětu je rozšířit schopnost studentů řešit algoritmické problémy z různých oblastí informatiky. Studenti se seznámí s novými algoritmy nad rámec standardního kurikula, naučí se rozpoznávat instance abstraktních problémů v úlohách z praktického života, dozví se jak maximalizovat efektivitu a minimalizovat počet chyb ve svém kódu a vyzkouší si práci pod časovým tlakem.
Předmět je zároveň přípravou studentů na mezinárodní programátorské soutěže ACM International Collegiate Programming Contest (
http://cm.baylor.edu/welcome.icpc). Soutěž ACM ICPC je soutěž tříčlenných studentských týmů, které mají k dispozici jeden počítač a snaží se vyřešit během pěti hodin co největší počet z deseti zadaných úloh. Studenti jsou proto vedeni ke spolupráci na řešení úloh a k práci v týmu.
V rámci předmětu je organizována letní škola algoritmizace s mezinárodní účastí (účast na této škole je nepovinná).
Předmět je přednostně pro studenty 2. ročníku bakalářského studia.
Osnovy přednášek:
Osnovy cvičení:
Časová a paměťová složitost
Datové struktury
Rekurze
Dynamické programování
Reprezentace grafů
Prohledávání grafu
Nejkratší cesta
Kostra grafu
Toky v sítích
Výpočetní geometrie
Literatura:
1. | | Töpfer, P.: Algoritmy a programovací techniky |
2. | | Cormen, T., Leiserson, C:E:, Rivest R.L.: Introduction to Algorithms |
3. | | Databáze úloh ICPC |
Požadavky:
http://cw.felk.cvut.cz/doku.php/courses/a4b36acm/start
Předmět je zahrnut do těchto studijních plánů:
Plán |
Obor |
Role |
Dop. semestr |
Stránka vytvořena 11.5.2024 07:51:24, semestry: Z/2024-5, Z,L/2023-4, připomínky k informační náplni zasílejte správci studijních plánů |
Návrh a realizace: I. Halaška (K336), J. Novák (K336) |