Popis předmětu - A4M39GPU
Přehled studia |
Přehled oborů |
Všechny skupiny předmětů |
Všechny předměty |
Seznam rolí |
Vysvětlivky
Návod
Webová stránka:
http://cent.felk.cvut.cz/courses/GPU
Anotace:
Cílem předmětu je seznámení studentů se základními principy obecných výpočtů na grafických procesorech (GPGPU) a získání praktických zkušeností s návrhem a implementací aplikací využívajících pro urychlení výpočtů GPU. Výklad zahrnuje seznámení s architekturou současných grafických procesorů a jejími omezeními, základní koncepty paralelního programovaní GPU, jakyky pro programování GPU, technologii CUDA a metody optimalizace kódu. Cvičení jsou zaměřena na řešení typových úloh a semestrálních projektů. Důraz je kladen na získání praktických zkušeností s konkrétní technologií - CUDA.
Výsledek studentské ankety předmětu je zde:
A4M39GPU
Osnovy přednášek:
1. | | Úvod do počítání na GPU (architektury, jazyky, GPU versus CPU). |
2. | | Vicevláknové programování. |
3. | | Popis architektury nVidia CUDA a základy jejího programování (Compute Unified Device Architecture). |
4. | | Práce s vlákny a přístup do paměti (CUDA). |
5. | | Metody optimalizace kódu (CUDA). |
6. | | Ukázky návrhu a implementace aplikací v prostředí CUDA. |
7. | | Ostatní jazyky pro GPGPU I - OpenCL (Open Computing Language). |
8. | | Ostatní jazyky pro GPGPU II - OpenGL Compute Shaders. |
Osnovy cvičení:
1. | | Úvod - požadavky, bodové hodnocení. |
2. | | Ukázky konkrétních příkladů vicevláknových aplikací. |
3. | | CUDA - překlad programu, ladění, jednoduché příklady. Zadání projektu. |
4. | | CUDA - řešení jednoduché úlohy I (doplňování kódu do předpřipravené kostry |
aplikace).
5. | | CUDA - řešení jednoduché úlohy II (doplňování kódu do předpřipravené kostry |
aplikace).
6. | | Samostatná práce na projektu - konzultace I. |
7. | | Samostatná práce na projektu - konzultace I. |
8. | | Průběžná kontrola první části projektu. |
9. | | OpenCL - překlad programu, ladění, jednoduché příklady. |
10. | | OpenCL - řešení jednoduché úlohy (doplňování kódu do předpřipravené kostry |
aplikace).
11. | | Samostatná práce na projektu - konzultace II. |
12. | | Samostatná práce na projektu - konzultace II. |
13. | | Odezvdáváni projektu + dokumentace. |
14. | | Zápočty. |
Literatura:
1. | | David B. Kirk, Wen-mei W. Hwu: Programming Massively Parallel Processors: A Hands-on Approach. Morgan Kaufmann, 1st edition, 2010, ISBN-13: 978-0123814722. |
2. | | Jason Sanders, Edward Kandrot: CUDA by Example: An Introduction to General-Purpose GPU Programming. Addison-Wesley Professional, 1st edition, 2010, ISBN-13: 978-0131387683. |
3. | | Aaftab Munshi, Benedict Gaster, Timothy G. Mattson, James Fung, Dan Ginsburg: OpenCL Programming Guide. Addison-Wesley Professional, 2011, ISBN 978-0321749642. |
4. | | Gerassimos Barlas: Multicore and GPU Programming: An Integrated Approach. Morgan Kaufmann, 2014, ISBN 978-0124171374. |
Požadavky:
Programování v C/C++, lineární algebra.
Poznámka:
Klíčová slova:
OpenCL, CUDA
Předmět je zahrnut do těchto studijních plánů:
Plán |
Obor |
Role |
Dop. semestr |
Stránka vytvořena 22.7.2024 17:51:06, semestry: Z,L/2023-4, Z,L/2024-5, připomínky k informační náplni zasílejte správci studijních plánů |
Návrh a realizace: I. Halaška (K336), J. Novák (K336) |