Přehled studia |
Přehled oborů |
Všechny skupiny předmětů |
Všechny předměty |
Seznam rolí |
Vysvětlivky
Návod
Webová stránka:
http://cw.fel.cvut.cz/wiki/courses/a4m39apg/start
Anotace:
Cílem předmětu je, aby studenti porozuměli základním problémům počítačové grafiky a jejich řešením. Důraz je kladen na použití grafických primitiv ve 2D a 3D pro modelování a zobrazování scén, použití barevných modelů, obrázků, základním problémům a řešením fotorealistických zobrazovacích metod.
Výsledek studentské ankety předmětu je zde:
A4M39APG
Cíle studia:
Studenti získají body na základě semestrálního projektu, konkrétně dle prezentace praktické implementace a funkčnosti projektu, teoretické prezentace projektu a kvality dokumentace. Rozsah znalostí u závěrečné zkoušky je dán obsahem přednášek.
Obsah:
Obsahem jsou základní metody používané v programech pro 2D a 3D počítačovou grafiku.
Osnovy přednášek:
1. | | Rastrová a vektorová grafika, rastrový obraz, rasterizace a vyhlazování čar. |
2. | | Rasterizace kružnice a elipsy, typy čar. |
3. | | Šrafování a vyplňování oblastí vzorem. Ořezávání. |
4. | | Reprezentace 3D objektů, scéna, kamera, projekční transformace. |
5. | | Zobrazování 3D těles, řešení viditelnosti. |
6. | | Barvy, třísložková reprezentace spektra, barevné modely. |
7. | | Odraz světla na površích, materiály, osvětlovací modely, BRDF, textury, mapování textur. |
8. | | Sledování paprsku (ray tracing). Úvod do globálního osvětlení. |
9. | | Monte Carlo sledování paprsku. Plošné zdroje světla. |
10. | | Radiozitní metoda výpočtu globálního osvětlení. |
11. | | Obraz a jeho vlastnosti. Základy zpracování obrazu. |
12. | | Komprese obrazu a obrazové formáty. |
13. | | HDRI - Obrazy s vysokým rozsahem jasu. |
14. | | Rezerva. |
Osnovy cvičení:
1. | | Seznámení se semestrálními projekty, rozdělení do skupin |
2. | | Zadání semestrálního projektu |
3. | | Konzultace - práce s literaturou |
4. | | Konzultace |
5. | | Konzultace - uživatelské rozhraní |
6. | | Konzultace |
7. | | Konzultace - implementace |
8. | | Konzultace |
9. | | Konzultace - testování úlohy |
10. | | Konzultace |
11. | | Předvádění implementace semestrální úlohy |
12. | | Veřejná prezentace semestrální úlohy |
13. | | Rozbor a hodnocení písemné zprávy |
14. | | Rezerva |
Literatura:
1) | | Žára a kol. Moderní počítačová grafika, Computer Press, 2005. http://dcgi.fel.cvut.cz/cgg/ModerniPocitacovaGrafika/ |
2) | | Foley, J., van Dam, A., Feiner, S., and Hughes, J. Computer Graphics: Principles and Practice, 2nd edition. Addison Wesley, 1997. |
3) | | The OpenGL Reference Manual - The Bluebook. http://www.opengl.org/documentation/blue_book/ |
4) | | Web předmětu: http://cw.fel.cvut.cz/wiki/courses/a4m39apg/start |
Požadavky:
Znalost některé ze základních grafických knihoven (OpenGL, DirectX), schopnost programovat aplikace s grafickým uživatelským rozhraním.
Poznámka:
Rozsah výuky v kombinované formě studia: 14p+6c |
Klíčová slova:
počítačová grafika, barva, osvětlení, zobrazování 3D scén.
Předmět je zahrnut do těchto studijních plánů:
Plán |
Obor |
Role |
Dop. semestr |
Stránka vytvořena 22.7.2024 17:51:06, semestry: Z,L/2023-4, Z,L/2024-5, připomínky k informační náplni zasílejte správci studijních plánů |
Návrh a realizace: I. Halaška (K336), J. Novák (K336) |