Přehled studia |
Přehled oborů |
Všechny skupiny předmětů |
Všechny předměty |
Seznam rolí |
Vysvětlivky
Návod
A4B33SI |
Softwarové inženýrství |
Role: | |
Rozsah výuky: | 2P+2C |
Katedra: | 13136 |
Jazyk výuky: | CS |
Garanti: | |
Zakončení: | Z,ZK |
Přednášející: | |
Kreditů: | 6 |
Cvičící: | |
Semestr: | Z |
Webová stránka:
https://moodle.fel.cvut.cz/course/view.php?id=2312
Anotace:
Základní kurz softwarového inženýrství, který je určen pro pochopení discipliny, získání základních dovedností v analýze a návrhu, seznámení s používanými technikami a nástroji.
Probírá se základní životní cyklus programového díla, od specifikace požadavku, přes návrh řešení až po vlastní implementaci, provoz a údržbu.
Jako modelovací jazyk využíván UML (Unified Modeling Language) a nástroj Enterprise Architect.
V rámci cvičení se řeší menší projekty v týmech.
Výsledek studentské ankety předmětu je zde:
A4B33SI
Cíle studia:
- SPOLUPRACOVAT V TÝMU
- PREZENTOVAT VÝSLEDKY PRÁCE
- OHODNOTIT SVOJÍ I CIZÍ PRÁCI
- FORMULOVAT KRITIKU
- VYROVNAT SE S KRITIKOU
- KOMUNIKOVAT
- ŘEŠIT KONFLIKTY
- DIAGRAMY UML
- METODIKY VÝVOJE
- NÁVRH ARCHITEKTURY SYSTÉMU
- MVC A ORM FRAMEWORK
Osnovy přednášek:
1. | | Vize/idea projektu, metodika UP |
2. | | Úvod do jazyka UML, modelování firemních procesů pomocí UML diagramu aktivit |
3. | | Komponentové programování |
4. | | Získávaní a dokumentace požadavků zainteresovaných osob a institucí |
5. | | Úvod do návrhu softwarových systémů, enterprise architektura, tří-vrstvý model |
6. | | UML diagram případů užití |
7. | | Sekvence volání metod, přiřazení zodpovědností, návrhové vzory |
8. | | Detailní specifikace případů užití |
9. | | Object Constraint Languange - OCL |
10. | | UML diagram tříd - hledání analytických tříd, relací, atributů |
11. | | Uživatelské rozhraní, model-view controller, testy, nasazení a údržba |
12. | | UML diagramy stavů, metodiky vývoje |
13. | | Ladění výkonu, architektury: klient-server, klient-dispatcher-server, cluster, web-services, service-oriented architecture |
Osnovy cvičení:
1. | | Konzultace analýza |
2. | | Konzultace analýza |
3. | | Konzultace návrh |
4. | | Konzultace analýza |
5. | | Konzultace návrh |
6. | | Konzultace analýza |
7. | | Konzultace návrh |
8. | | Konzultace analýza |
9. | | Konzultace návrh |
10. | | Konzultace analýza |
11. | | Konzultace návrh |
12. | | Konzultace analýza |
13. | | Konzultace návrh |
Literatura:
[1] | | Craig Larman.: Applying UML and Patterns: An Introduction to Object-Oriented Analysis and Design and Iterative Development (3rd Edition). Prentice Hall PTR, Upper Saddle River, NJ, USA. |
[2] | | Arlow, J., Neustat, I.: UML 2 a unifikovaný proces vývoje aplikací. Computer Press, ISBN: 978-80-251-1503-9, Praha 2007. |
Požadavky:
Předchozí znalosti na úrovni absolvování programovacích kurzu A0B36PR2.
Klíčová slova:
softwarové inženýrství, procesy vývoje software, návrh softwaru, testování softwaru
Předmět je zahrnut do těchto studijních plánů:
Plán |
Obor |
Role |
Dop. semestr |
Stránka vytvořena 13.5.2024 09:53:07, semestry: Z/2024-5, Z,L/2023-4, připomínky k informační náplni zasílejte správci studijních plánů |
Návrh a realizace: I. Halaška (K336), J. Novák (K336) |