Popis předmětu - AD0M16MGM
Přehled studia |
Přehled oborů |
Všechny skupiny předmětů |
Všechny předměty |
Seznam rolí |
Vysvětlivky
Návod
AD0M16MGM |
Management |
Role: | |
Rozsah výuky: | 14+6s |
Katedra: | 13116 |
Jazyk výuky: | CS |
Garanti: | |
Zakončení: | Z,ZK |
Přednášející: | |
Kreditů: | 5 |
Cvičící: | |
Semestr: | Z,L |
Webová stránka:
https://ekonom.feld.cvut.cz/cs/student/predmety/management
Anotace:
Manažerské nástroje a techniky pro efektivní a moderní řízení firmy v konkurenčním prostředí. BB
Výsledek studentské ankety předmětu je zde:
A0M16MGM
Osnovy přednášek:
1. | | Manažerské role |
2. | | Balanced Scorecard v praxi |
3. | | Leadership - moderní metody řízení |
4. | | Motivace jako hybná síla společnosti |
5. | | Delegování a zpětná vazba |
6. | | Systémy hodnocení a kontrolní mechanismy |
7. | | Řízení rozvoje zaměstnanců |
8. | | Řízení projektu |
9. | | Komunikace a prezentační dovednosti |
10. | | Řízení času |
11. | | Firemní kultura a interkulturální management |
12. | | Řízení rizik - bezpečnostní management |
13. | | Současné trendy managementu |
14. | | Rezerva |
Osnovy cvičení:
1. | | Role interpersonální, informační, rozhodovací |
2. | | Úvod managementu v kontextu BSC - z pohledu finance, zákazníci, procesy, lidský potenciál |
3. | | Best practices z oblasti řízení potenciálu, cross management z pohledu adaptace, rozvoje a retence zdroje |
4. | | Význam motivace a benefitu v kontextu strategie společnosti, retence lidského potenciálu, kvality, konkurenceschopnosti |
5. | | Fáze delegování a zpětné vazby v kontextu stylu řízení s návazností na hodnotící systém společnosti. Metoda KARAT |
6. | | Efektivní metody hodnocení PMS a kompetenční model s provázaností na diferencovaný systém odměňování |
7. | | Strategie rozvoje zdrojů v kontextu strategie společnosti, analýza vzdělávacích potřeb |
8. | | Efektivní skladba projektových týmů v kontextu proměnných čas, zdroje, finance, procesy, controlling, kompetence |
9. | | Komunikace - externí a interní v rámci společnosti, verbální, neverbální. Pomůcky efektivní komunikace. |
10. | | Metoda TUTOR, časové snímky, logistika |
11. | | Co to je firemní kultura, jak se utváří. Příklady z praxe - Best practices. |
12. | | Metodologie SOX, řízení personálních rizik - Best practices |
13. | | Inovace, enterpreneurship, koučování, podniková mediace, aplikace prvku environmentu. |
14. | | Rezerva |
Literatura:
1. | | Gruber, David: Time Management, Management Press, 2009 |
2. | | Allen David: Mít vše hotovo, Jan Melvin Publishing, 2008 |
3. | | Graham Jones, Adrian Moorhouse: Jak získat psychickou odolnost, Grada Publishin 2010 |
4. | | Gunther Beyer: Trénink koncentrace, Portál 2010 |
5. | | W. Timothy Gallwey: Tajemství vysoké pracovní výkonnosti, metoda Inner Game: Management Press, 2004 |
6. | | Michal Armstrong: Odměňování pracovníků, Grada 2009 |
7. | | Eva Bedrnová a kol. Management osobního rozvoje, Management Press, 2009 |
Požadavky:
viz
https://ekonom.feld.cvut.cz/cs/student/predmety/management
Poznámka:
Rozsah výuky v kombinované formě studia: 14p+6s |
Předmět je zahrnut do těchto studijních plánů:
Plán |
Obor |
Role |
Dop. semestr |
Stránka vytvořena 14.5.2024 17:50:50, semestry: Z/2024-5, Z,L/2023-4, připomínky k informační náplni zasílejte správci studijních plánů |
Návrh a realizace: I. Halaška (K336), J. Novák (K336) |