Popis předmětu - BD6B36NSS
Přehled studia |
Přehled oborů |
Všechny skupiny předmětů |
Všechny předměty |
Seznam rolí |
Vysvětlivky
Návod
Anotace:
Modelovací jazyk a diagramy UML - pro návrh struktury system. Přidělení zodpovědností navrhovaným třídám. Návrh realizace USE-CASE pomocí návrhových vzorů pro strukturu. Modelování chování a vzory chování. Návrh logické architektury - styly a vzory. Návrh perzistentní vrstvy systému. Jazyk OCL a návrh byznys vrstvy. Rozhraní system. Bezpečnost systému a aspektově orientované programování.
Cíle studia:
Předmět naučí studenty návrhu. Předmět dodá studentům pohled na návrh softwarových systémů, přehled o best practices, kvalitní implementaci a refaktorizaci, po absolvování kurzu bude student schopen efektivně navrhnout systém a naprogramovat jej.
Osnovy přednášek:
1. | | Modelovací jazyk a diagramy UML - pro návrh struktury systému. |
2. | | Přidělení zodpovědností navrhovaným třídám. |
3. | | Návrh realizace USE-CASE pomocí návrhových vzorů pro strukturu I. |
4. | | Návrh realizace USE-CASE pomocí návrhových vzorů pro strukturu II. |
5. | | Modelování chování. |
6. | | Vzory chování I. |
7. | | Vzory chování II. |
8. | | Návrh logické architektury - styly. |
9. | | Návrh logické architektury - vzory MVC, Vrstvy, PAC, Mikrokernel, Broker. |
10. | | Návrh perzistentní vrstvy systému. |
11. | | Jazyk OCL. |
12. | | Návrh byznys vrstvy. |
13. | | Rozhraní systému, REST, Uživatelská rozhraní. |
14. | | Bezpečnost systému a aspektově orientované programování. |
Osnovy cvičení:
1. | | Vize projektu a analýza. |
2. | | Uplatnění zodpovědností a návrh. |
3. | | Návrh struktury. |
4. | | Návrh struktury. |
5. | | Návrh chování. |
6. | | Návrh chování. |
7. | | TEST. |
8. | | Návrh architektury. |
9. | | Návrh architektury. |
10. | | Perzistence. |
11. | | Byznys vrstva. |
12. | | Rozhraní a REST. |
13. | | Testy, bezpečnosti a AOP. |
14. | | TEST. |
Literatura:
Povinná literatura:
1. | | Craig Larman. 2004. Applying UML and Patterns: An Introduction to Object-Oriented Analysis and Design and Iterative Development |
2. | | Erich Gamma, Richard Helm, Ralph Johnson, and John Vlissides. 1995. Design Patterns: Elements of Reusable Object-Oriented Software. Addison-Wesley Longman Publishing Co., Inc., Boston, MA, USA. |
Doporičená literatura:
1. | | Len Bass, Paul Clements, and Rick Kazman. 2003. Software Architecture in Practice (2 ed.). Addison-Wesley Longman Publishing Co., Inc., Boston, MA, USA. |
Požadavky:
Sběr a modelování požadavků, Java, Datové struktury a algoritmy.
Předmět je zahrnut do těchto studijních plánů:
Stránka vytvořena 19.5.2024 15:50:46, semestry: Z/2024-5, Z,L/2023-4, připomínky k informační náplni zasílejte správci studijních plánů |
Návrh a realizace: I. Halaška (K336), J. Novák (K336) |