Summary of Study |
Summary of Branches |
All Subject Groups |
All Subjects |
List of Roles |
Explanatory Notes
Instructions
Anotation:
Studenti se prakticky naučí, jak používat softwarové a hardwarové nástroje pro tvorbu programovatelných projektů pomocí digitální výroby. Nástroje a témata pokrývají: úvod do CAD/CAM, laserové vyřezávání, 3D tisk a skenování, počítačem řízené obrábění, návrh elektroniky, senzory a aktuátory, programování mikrokontrolérů, drátovou a bezdrátovou komunikaci, formování, atd. Získané dovednosti lze využít pro osobní výrobu, prototypování produktů, výrobu vědeckých přístrojů nebo uměleckých předmětů. Setkání se studenty budou mít následující strukturu: diskuze předchozího zadání s ukázkou vybraných řešení, krátká přednáška na dané téma, praktický kurz pro následující úkol. Předmět vrcholí závěrečným projektem, který by měl využívat co nejvíce z probraných témat. Kromě cvičení budou vyučující k dispozici pro pomoc s praktickou prací na úkolech v rámci konzultací. Důležitým prvkem předmětu je, že každý student průběžně dokumentuje svou práci na osobních webových stránkách, které slouží nejen jako jeho osobního portfólio, ale přispívají také ke sdílení znalostí a zkušeností.
Course outlines:
1. | | Úvod, bezpečnost, dokumentace, software (úkol: vytvořte stránky a náčrtek nápadu na závěrečný projekt) |
2. | | Návrh mechaniky, 2D CAD, laserové vyřezávání (úkol: navrhněte parametrické 2D objekty, např. skládačku) |
3. | | 3D návrh, 3D skenování a tisk, formování (úkol: navrhněte malý 3D objekt) |
4. | | Elektronické obvody, laboratorní přístroje, nepájivé pole, představení mikrokontroléru (úkol: sestavte obvod s tlačítky a LED) |
5. | | Rychlé prototypování, motory, pohyb (úkol: vyrobte kinetickou sochu) |
6. | | Programování elektroniky (úkol: naprogramujte mikrokontrolér, aby řídil nějaký výstup na základě vstupu) |
7. | | Senzory a vstupní zařízení (úkol: postavte obvod po měření nějaké fyzikální veličiny) |
8. | | Aktuátory a výstupní zařízení (úkol: naprogramujte mikrokontrolér, aby obsluhoval nějaké výstupní zařízení) |
9. | | Síťová komunikace a Internet věcí (úkol: ovládejte projekt z lokální sítě, posílejte nebo získávejte data z Internetu) |
10. | | Počítačem řízený stroj (úkol: postavte nějaký stroj ovládaný z počítače nebo telefonu) |
11. | | Propojení s počítačem, programování aplikace (úkol: vytvořte aplikaci pro vizualizaci dat na PC) |
12. | | Práce na závěrečném projektu |
13. | | Práce na závěrečném projektu |
14. | | Práce na závěrečném projektu |
Předmět je inspirován kurzem „How to Make (Almost) Anything“ na MIT a „Introduction to Digital Fabrication“ na Harvardu.
Exercises outline:
Literature:
Requirements:
Subject is included into these academic programs:
Page updated 30.11.2023 17:52:24, semester: Z,L/2023-4, Z/2024-5, L/2022-3, Send comments about the content to the Administrators of the Academic Programs |
Proposal and Realization: I. Halaška (K336), J. Novák (K336) |