Subject description - A0B04CIN
Summary of Study |
Summary of Branches |
All Subject Groups |
All Subjects |
List of Roles |
Explanatory Notes
Instructions
A0B04CIN | Čínština | ||
---|---|---|---|
Roles: | V | Extent of teaching: | 2C |
Department: | 13104 | Language of teaching: | |
Guarantors: | Juna Jennings P. | Completion: | Z |
Lecturers: | Credits: | 2 | |
Tutors: | Juna Jennings P., Lexa F., Lisá D. | Semester: | * |
Web page:
https://moodle.fel.cvut.cz/courses/A0B04CINAnotation:
Kurz je určen pro úplné začátečníky. Student se seznámí s výslovností čínštiny, principy psaní čínských znaků a stavbou čínské věty. Společně s navazujícím předmětem Čínština 2 provede kurz postupně studenta nejčastějšími konverzačními situacemi, ve kterých se člověk může ocitnout při pobytu v Číně nebo na Tchaj-wanu.Study targets:
Zvládnutí základů jazyka: výslovnosti čínských hlásek a tónů, používání zápisu pchin-jin, pravidel psaní čínských znaků, struktury čínské věty. Absolvent kurzu by měl ovládat základní čínské konverzační a zdvořilostní fráze a umět se zapojit do jednoduchých konverzačních situací. Rovněž by měl umět přečíst a napsat množství nejpoužívanějších čínských znaků.Content:
Slovní zásoba (a odpovídající čínské znaky) a gramatika z lekcí 1 až 6 z učebnice Teach Yourself Beginner's Mandarin Chinese. Vybrané čínské znaky z učebnice Teach Yourself Beginner's Chinese Script.Course outlines:
1. | Úvod: co je to obecná standartní čínština, kde se používá a jaký je zhruba systém čínského jazyka. Úvod do výslovnosti čínštiny. | |
2. | Výslovnost čínštiny - pokračování a procvičování. Úvod do čínských znaků: jejich tvorba, psaní čínských slov. | |
3. | Základní fráze, pozdravy, omluvy a poděkování, etc. Základní čínská věta - slovesný vs. adjektivální přísudek. | |
4. | Představování se. Gramatika: tvoření otázek, tázací zájmena. | |
5. | Procvičování základních konverzačních frází, psaní znaků. Jednoduché nápisy a cedule v čínských znacích. | |
6. | Konverzace: národnost a původ. Gramatika: předložkové vazby. Procvičování výslovnosti a čínských znaků. | |
7. | Čísla. Konverzace o rodině. | |
8. | Procvičování gramatiky: částice "le" používaná pro vyjádření minulého času a dokončenosti, nový slovní druh - numerativy - používaný při počítání věcí. | |
9. | Hodiny, data, části dne. | |
10. | Procvičování čísel, hodin, etc. Gramatika: částice "le" používaná pro vyjádření změny stavu, zdvojování sloves pro zjemnění výpovědi. | |
11. | Konverzace: plány do budoucna a různé činnosti. | |
12. | Srovnávání. Gramatika: modální slovesa (chtít, muset, přát si...) a předložky. | |
13. | Opakování probrané látky. | |
14. | Závěrečný test. |
Exercises outline:
Literature:
Scurfield, Elizabeth & Song Lianyi. Teach Yourself Beginner's Mandarin Chinese. London: Hodder Education, 2003. Scurfield, Elizabeth & Song Lianyi. Teach Yourself Beginner's Chinese Script. London: Hodder Education, 2003.Requirements:
Splnění závěrečného testu na 65%. Průběžná účast a aktivita při hodinách.Keywords:
čínština, čínský jazyk, začátečníci Subject is included into these academic programs:Program | Branch | Role | Recommended semester |
BPOES_2020 | Common courses | V | – |
BPSIT | Common courses | V | – |
BEOES | Open Electronic Systems | V | – |
BKSIT | Common courses | V | – |
MPOES3 | Solid State Systems | V | – |
MPOES2 | RF and DSP Engineering | V | – |
MPOES1 | Communications and Signal Processing | V | – |
BPOES | Common courses | V | – |
Page updated 8.10.2024 17:51:23, semester: L/2024-5, Z/2025-6, L/2023-4, Z/2024-5, Send comments about the content to the Administrators of the Academic Programs | Proposal and Realization: I. Halaška (K336), J. Novák (K336) |