Summary of Study |
Summary of Branches |
All Subject Groups |
All Subjects |
List of Roles |
Explanatory Notes
Instructions
Web page:
https://moodle.fel.cvut.cz/courses/A0B04S1
Anotation:
Kurz je určen pro úplné začátečníky. Cílem kurzu je zvládnutí základů španělské gramatiky. Absolvent rozumí jednoduchému mluvenému a písemnému projevu. Dovede poskytovat základní informace, zvládá odpovědět na jednoduché otázky a reagovat na jednoduchá tvrzení.
Pokud dojde k obnovení mimořádného stavu, přechází se na distanční výuku přes Microsoft Teams.
V případě prokázané nákazy koronavirem nebo nařízené karanténě jsou studenti povinni kontaktovat vyučující (viz. příkaz rektora č. 21/2020 ke snížení rizika nákazy koronavirem).
Study targets:
Zvládnutí základů jazyka - pravopis, výslovnost, porozumět dialogu a umět ho sestavit. Naučit se reagovat s použitím nejběžnějších konverzačních výrazů.
Content:
Rámcové pokrytí španělské gramatiky a slovní zásoby v rozsahu 1. až 4. lekce učebnice Nueva Aventura 1.
Course outlines:
Základy španělské gramatiky:
- určitý a neurčitý člen
- rod a číslo podstatných jmen
- rod a číslo přídavných jmen, komparativ
- osobní a ukazovací zájmena
- základní číslovky 1-100
- časování pravidelných a nepravidelných sloves v přítomném čase
- použití ser x estar x hay
- zvratná slovesa
- základní předložky a spojky
Slovní zásoba:
- představení se
- podání základních informací o osobě
- popis třídy
- jazyky, národnosti, země
- volný čas
- popis místa
- povolání
- bydliště
- počasí
Exercises outline:
1. | | - Úvod. Charakteristika španělštiny a její postavení ve světě. |
Lekce 0 - výslovnost, pravopis, abeceda.
Pozdravy, představení se.
2. | | - Lekce 1 - El primer día. |
Osobní zájmena v 1.pádu.
Slovesa llamarse, hablar, ser.
3. | | - Lekce 1 - otázka a zápor. |
Národnosti a přídavná jména obyvatelská.
Tázací zájmena a příslovce.
4. | | - Lekce 2 - Mi clase de español. |
Podstatná jména (rod, číslo).
Přídavná jména (rod, číslo, postavení ve větě).
Sloveso hay.
5. | | - Lekce 2 - základní popis věcí a jejich lokace. |
Člen určitý a neurčitý.
Časování pravidelných sloves v přítomném čase.
Tázací zájmeno ¿cuánto?
6. | | - Lekce 2 - nepravidelná slovesa: tener, ver. |
Příslovce mucho.
Ukazovací zájmena.
Vazba para s infinitivem.
Lekce 3 - De campo y playa.
Nepravidelná slovesa: ir, estar, hacer, saber, decir.
Předložky.
8. | | - Lekce 3 - volnočasové aktivity. |
Slovesa se změnou kmenové samohlásky.
Kombinace předložek se členy.
Krácení přídavných jmen bueno, malo.
Popis místa.
Komparativ přídavných jmen.
Zvratná slovesa, základní rozdíly v použití ser/estar/hay.
10. | | - Lekce 4 - Del trabajo a casa. |
Povolání.
Vykání.
11. | | - Lekce 4 - osobní údaje (adresa, email, telefon). |
Slovesa conocer/saber.
Základní číslovky 1-100.
12. | | - Lekce 4 - Las regiones de España. |
Počasí.
Tázací zájmena.
13. | | - TEST 2 (L3+L4). |
14. | | - Přehled probraného učiva a doplnění. |
Udělení zápočtů.
Literature:
Literatura: Kateřina Brožová, Carlos Ferrer Peñaranda - Nueva Aventura 1. díl, Klett nakladatelství, Praha 2018
Requirements:
Kurz je určen pro úplné začátečníky.
Keywords:
španělština, začátečníci
Subject is included into these academic programs:
Page updated 12.1.2025 17:51:11, semester: Z,L/2024-5, Z/2025-6, Send comments about the content to the Administrators of the Academic Programs |
Proposal and Realization: I. Halaška (K336), J. Novák (K336) |