Summary of Study |
Summary of Branches |
All Subject Groups |
All Subjects |
List of Roles |
Explanatory Notes
Instructions
B6B04A22 |
English language A2-2 |
Roles: | V |
Extent of teaching: | 2s |
Department: | 13104 |
Language of teaching: | |
Guarantors: | |
Completion: | Z |
Lecturers: | |
Credits: | 0 |
Tutors: | |
Semester: | L |
Web page:
http://jazyky.feld.cvut.cz/vyuka/A/A0B04A0L/
Anotation:
The course is open to students who are beginners in their second foreign language. The course objective is to develop and sustain their basic knowledge of the English language.
Content:
Kurz navazuje na kurz A2-1. Výstup: Znalosti na úrovni A2 SERR.
Course outlines:
A0B04A0L
Učební plán pro začátečníky - A0 LS
Studijní literaturapovinnámateriály K 13104
http://jazyky.feld.cvut.cz
doporučenáRaymond Murphy: Essential Grammar in Use
kapesní slovník A - Č a Č - A (nakl. Fragment)
Přítomný čas průběhový, rozdíl mezi přítomným časem průběhovým a prostým
Popis osoby
Předpřítomný čas
Popis situace
Přídavná jména, příslovce; slovesa would, should, could
Popis místa
4. | | týdenZdraví, lidské tělo |
Rozkazovací způsob
V lékárně, u lékaře
Test
Much, many, a lot, few, little, some, any
V restauraci
7. | | týdenObdobí života, rodina |
Člen určitý - zeměpisné názvy
Porovnávání dvou míst
Vazba 4. pádu s infinitivem, účelový infinitiv
Minulý čas průběhový
V obchodě
Budoucí čas
11. | | týdenZajímavé pamětihodnosti |
Trpný rod
Opakování
12. | | týdenZápočtový test |
13. | | týdenOprava zápočtového testu |
Udělení zápočtu
Požadavky na zápočet
Aktivní účast v hodinách, pečlivá domácí příprava, splnění testů a pravidelná docházka (max. 2 absence). Minimální hranice úspěšnosti u testu je 70%. Vyučující může použít další doplňkové a rozšiřující materiály a přizpůsobit tempo a obsah výuky posluchačům kurzu.
Exercises outline:
Course objective: developing and sustaining the students' basic knowledge of the English language. Listening: Dialogues, phone conversations, practicing correct pronunciation and intonation; Reading: Informative articles which introduce basic vocabulary, phraseology and grammar related to the topic of the lesson (narration, description, dialogues); Speaking: Conversations, characterisation, basic telephone calls, requesting, apologising, thanking; Writing: Filling in a form, writing a CV, letters, reports, stories and essays; Grammar: present simple and continuous, present perfect simple, adjectives - comparative and superlative, adverbs formation, verbs "would, could, should", imperative, usage of "much, many, a lot of, (a) few, (a) little, some, any", the definite article "the" in geographical names, infinitive and infinitive clause for + noun / pronoun, past continuous, purpose infinitive, expressing the future (will, present continuous, going to structure)
Literature:
Set of materials K 13104; Richards, J.C.: Changes1 (SB+WB); CUP - listening exercises
Requirements:
Note:
test success rate set at 70% |
Subject is included into these academic programs:
Page updated 9.10.2024 05:51:06, semester: L/2024-5, Z/2025-6, Z/2024-5, L/2023-4, Send comments about the content to the Administrators of the Academic Programs |
Proposal and Realization: I. Halaška (K336), J. Novák (K336) |