Subject description - B6B04A22

Summary of Study | Summary of Branches | All Subject Groups | All Subjects | List of Roles | Explanatory Notes               Instructions
B6B04A22 English language A2-2
Roles:V Extent of teaching:2s
Department:13104 Language of teaching:
Guarantors:  Completion:Z
Lecturers:  Credits:0
Tutors:  Semester:L

Web page:

http://jazyky.feld.cvut.cz/vyuka/A/A0B04A0L/

Anotation:

The course is open to students who are beginners in their second foreign language. The course objective is to develop and sustain their basic knowledge of the English language.

Content:

Kurz navazuje na kurz A2-1. Výstup: Znalosti na úrovni A2 SERR.

Course outlines:

A0B04A0L Učební plán pro začátečníky - A0 LS Studijní literaturapovinnámateriály K 13104 http://jazyky.feld.cvut.cz doporučenáRaymond Murphy: Essential Grammar in Use kapesní slovník A - Č a Č - A (nakl. Fragment)
1. týdenOpakování
Přítomný čas průběhový, rozdíl mezi přítomným časem průběhovým a prostým Popis osoby
2. týdenVyprávění
Předpřítomný čas Popis situace
3. týdenPrázdniny
Přídavná jména, příslovce; slovesa would, should, could Popis místa
4. týdenZdraví, lidské tělo
Rozkazovací způsob V lékárně, u lékaře
5. týdenOpakování
Test
6. týdenJídlo a vaření
Much, many, a lot, few, little, some, any V restauraci
7. týdenObdobí života, rodina
Člen určitý - zeměpisné názvy Porovnávání dvou míst
8. týdenTelefonování
Vazba 4. pádu s infinitivem, účelový infinitiv
9. týdenOblečení
Minulý čas průběhový V obchodě
10. týdenCestování
Budoucí čas
11. týdenZajímavé pamětihodnosti
Trpný rod Opakování
12. týdenZápočtový test
13. týdenOprava zápočtového testu
Udělení zápočtu Požadavky na zápočet Aktivní účast v hodinách, pečlivá domácí příprava, splnění testů a pravidelná docházka (max. 2 absence). Minimální hranice úspěšnosti u testu je 70%. Vyučující může použít další doplňkové a rozšiřující materiály a přizpůsobit tempo a obsah výuky posluchačům kurzu.

Exercises outline:

Course objective: developing and sustaining the students' basic knowledge of the English language. Listening: Dialogues, phone conversations, practicing correct pronunciation and intonation; Reading: Informative articles which introduce basic vocabulary, phraseology and grammar related to the topic of the lesson (narration, description, dialogues); Speaking: Conversations, characterisation, basic telephone calls, requesting, apologising, thanking; Writing: Filling in a form, writing a CV, letters, reports, stories and essays; Grammar: present simple and continuous, present perfect simple, adjectives - comparative and superlative, adverbs formation, verbs "would, could, should", imperative, usage of "much, many, a lot of, (a) few, (a) little, some, any", the definite article "the" in geographical names, infinitive and infinitive clause for + noun / pronoun, past continuous, purpose infinitive, expressing the future (will, present continuous, going to structure)

Literature:

Set of materials K 13104; Richards, J.C.: Changes1 (SB+WB); CUP - listening exercises

Requirements:

Note:

test success rate set at 70%

Subject is included into these academic programs:

Program Branch Role Recommended semester
BKSIT Common courses V


Page updated 9.10.2024 05:51:06, semester: L/2024-5, Z/2025-6, Z/2024-5, L/2023-4, Send comments about the content to the Administrators of the Academic Programs Proposal and Realization: I. Halaška (K336), J. Novák (K336)