Summary of Study |
Summary of Branches |
All Subject Groups |
All Subjects |
List of Roles |
Explanatory Notes
Instructions
Web page:
https://moodle.fel.cvut.cz/courses/B6B39TDM
Anotation:
Studenti praktickou cestou získají potřebné znalosti pro vytváření geometrie 3D modelů (polygonální, Nurbs a subdividion technika modelování), nastavení materiálů a světel a vytvoření krátkého animovaného filmu. Dále si vyzkouší práci se zařízením pro záznam tvaru objektu (3D laser scanner) a pro záznam pohybu postavy (Motion Capture).
Study targets:
Předmět je kurz profesionální aplikace Maya používané v obasti produkce, post-produkce, architektuře a dalších oblastech zabývajících se 3D grafikou. V rámci kurzu si studenti osvojí zásady práce s aplikací a získají dovednosti, které uplatní při přípravě dat pro multimediální aplikace.
Course outlines:
Výuka probíhá formou 4-hodinového kurzu, kdy lektor v první půli předvádí probírané téma a studenti podle něj opakují. V druhé půlce studenti samostatně pracují na úkolu pro procvičení probraného tématu a ve zbylém čase pracují na vlastních semestrálních úlohách. Lektor je přítomen po celou dobu a radí studentům při samostatné práci.
1. | | Uživatelské rozhraní, filosofie modelování. |
2. | | Polygonální modelování, operace nad vrcholy, hranami a tělesy. |
3. | | Texturování, světlo, materiály. |
4. | | Základy animace. |
5. | | Odevzdání 1. Úlohy |
6. | | Polygonální modelování - další techniky, úprava 3D skenu. |
7. | | Subdivision, modelování postupným dělením. |
8. | | NURBS, operace nad křivkami a plochami. |
9. | | NURBS - pokročilejší operace. |
10. | | Pokročilejší práce s UV, Rendering |
11. | | Animace II, deformátory |
12. | | Inverzní kinematika. |
13. | | dynamika, particles - dle zájmu. |
14. | | REZERVA |
Exercises outline:
1. | | Uživatelské rozhraní, filosofie modelování |
2. | | Polygonální modelování, operace nad vrcholy, hranami a tělesy. |
3. | | Nastavení kamery a Render v MAYA-software |
4. | | Základy animace |
5. | | zadání 2. úlohy |
6. | | 3D skenování |
7. | | Subdivision, modelování postupným dělením. Zadání 2. semestrální úlohy. |
8. | | NURBS, operace nad křivkami a plochami. |
9. | | NURBS - pokročilejší operace. |
10. | | Rendering - orientovaný na MentalRay, více průchodový render |
11. | | Záznam pohybu postavy |
12. | | Inverzní kinematika. |
13. | | konzultace, odevzdání |
14. | | rezerva |
Literature:
Doporučená literatura:
1. | | Chris Maraffi: Maya Character Creation: Modeling and Animation Controls, New Riders Press; 1st edition, 2003. |
2. | | Jason Osipa: Stop Staring: Facial Modeling and Animation Done Right, Sybex Inc., 2003. |
Requirements:
No prerequisites.
Keywords:
Maya, 3D modelování, Rendering, Polygonální modelování, Materiály, Textury
Subject is included into these academic programs:
Page updated 22.12.2024 05:51:01, semester: Z,L/2024-5, Z/2025-6, Send comments about the content to the Administrators of the Academic Programs |
Proposal and Realization: I. Halaška (K336), J. Novák (K336) |