Subject description - A5M14RPI

Summary of Study | Summary of Branches | All Subject Groups | All Subjects | List of Roles | Explanatory Notes               Instructions
A5M14RPI Distribution of Electric Energy and Drives
Roles:P Extent of teaching:2P+1L
Department:13114 Language of teaching:CS
Guarantors:Lettl J. Completion:Z,ZK
Lecturers:Bauer J., Lettl J., Mindl P. Credits:5
Tutors:Kaulich I., Lettl J., Mindl P., Stejskal J. Semester:Z

Web page:

https://moodle.fel.cvut.cz/courses/A5M14RPI

Anotation:

A5M14RPI

Výsledek studentské ankety předmětu je zde: A5M14RPI

Course outlines:

1. Základní koncepce rozvodu elektrické energie v obytných a administrativních budovách.
2. Sítě s nepřetržitým napájením a jejich záskokové zdroje.
3. Ochrana elektrických rozvodů nn před účinky nadproudu a zkratu.
4. Ochrana inteligentních budov před účinky atmosférických výbojů, spínacích přepětí, přepěťové ochrany a jejich aplikace v energetické síti.
5. Struktura a dimenzování rozvodu elektrické energie, energocentra administrativních budov.
6. Inteligentní instalační přístroje.
7. Systémy pro monitorování a řízení toku elektrické energie v inteligentních budovách.
8. Polovodičové součástky, usměrňovače a jejich aplikace.
9. Střídavé měniče napětí, stejnosměrné měniče napětí a jejich aplikace.
10. Střídače, frekvenční měniče a jejich aplikace.
11. Úsporné řízení čerpadel a ventilátorů.
12. Přehled a stav výtahové techniky, pohony pro výtahy a jejich řízení.
13. Pohony v domácích spotřebičích, ručním nářadí, počítačích.
14. Lineární motory, piezomotory, spínané reluktanční motory a jejich aplikace.

Exercises outline:

Literature:

1. Přednášky k předmětu X14RPI

Requirements:

Pro udělení zápočtu je nutná aktivní účast na cvičení a zpracování protokolů z měření. Požadavkem ke zkouše je udělení zápočtu z cvičení.

Subject is included into these academic programs:

Program Branch Role Recommended semester
MPIBNEW Common courses P 1
MPIB_2020 Common courses P 1


Page updated 5.12.2024 17:51:30, semester: Z/2025-6, Z,L/2024-5, Send comments about the content to the Administrators of the Academic Programs Proposal and Realization: I. Halaška (K336), J. Novák (K336)