Subject description - BD1M15TVN
Summary of Study |
Summary of Branches |
All Subject Groups |
All Subjects |
List of Roles |
Explanatory Notes
Instructions
Web page:
http://www.powerwiki.cz/wiki/Vyuka
Anotation:
Předmět seznamuje studenty s technikou vysokých napětí s ohledem na aplikace v elektroenergetice. Přináší poznatky o vysokonapěťových zkušebních zdrojích a seznamuje s možnostmi měření vysokých napětí a velkých proudů. Studentům dává informace o vlastnostech vysokonapěťových izolačních systémů a o metodách určování jejich stavu. Studují se jednotlivé druhy elektrických výbojů a uvádějí se možnosti jejich eliminace. Praktická cvičení jsou založena na měřeních v laboratoři vysokých napětí.
Course outlines:
1. | | Zkušební zdroje vysokých napětí |
2. | | Měřicí vysokonapěťová technika |
3. | | Napěťové zkoušky a jejich statistické vyhodnocování |
4. | | Mechanizmy přeskoku v plynech, elektrické výboje |
5. | | Mechanizmy přeskoku v pevných a kapalných izolantech |
6. | | Výboje na rozhraní dielektrik a částečné výboje v izolaci |
7. | | Nedestruktivní diagnostické metody izolačních systémů |
8. | | Izolátory pro vysoké a velmi vysoké napětí |
9. | | Návrh a konstrukce vysokonapěťových zařízení |
10. | | Vliv nečistot a atmosférických podmínek na elektrickou pevnost |
11. | | Přepětí, svodiče přepětí, koordinace izolace |
12. | | Metody ochrany zařízení před atmosférickým přepětím |
13. | | Přechodné jevy ve vinutí transformátorů a točivých strojů |
14. | | Rezerva |
Exercises outline:
Literature:
[1] | | Veverka, A.: Technika vysokých napětí, SNTL/ALFA, Praha, 1982 |
[2] | | Kuffel, E., Zaengl, W. S.: High Voltage Engineering Fundamentals, Second Edition, Butterworth-Heinemann, 2000 |
www.powerwiki.cz
Requirements:
Podmínkami pro získání zápočtu je účast na cvičeních a vypracování semestrální práce.
Úspěšné složení zkoušky se řídí Studijním a zkušebním řádem pro studenty ČVUT v Praze.
Subject is included into these academic programs:
Page updated 7.10.2024 17:51:07, semester: Z/2025-6, Z,L/2024-5, L/2023-4, Send comments about the content to the Administrators of the Academic Programs |
Proposal and Realization: I. Halaška (K336), J. Novák (K336) |