Summary of Study |
Summary of Branches |
All Subject Groups |
All Subjects |
List of Roles |
Explanatory Notes
Instructions
Web page:
http://www.powerwiki.cz/wiki/Vyuka
Anotation:
Předmět seznamuje studenty s topologií elektrické části elektráren a charakteristikami využívaných zařízení ve vlastní spotřebě. S větším důrazem se věnuje tepelným a jaderným elektrárnám a dynamice jejich provozu. Rovněž jsou probírány základní technologické okruhy klasických elektráren a funkční principy vodních elektráren.
Course outlines:
1. | | Obecný přehled typů elektráren, topologie schémat |
2. | | Schémata vlastní spotřeby, napěťové poměry |
3. | | Charakteristiky vlastní spotřeby |
4. | | Zkratové proudy v silnoproudých zařízeních |
5. | | Alternátory - obecný přehled, budící systémy, provozní režimy |
6. | | Tepelně technické veličiny, tepelné oběhy |
7. | | Tepelné elektrárny - okruh pára-voda (turbíny, kotle) |
8. | | Tepelné elektrárny ? palivový a spalinový okruh (kotle, čištění spalin), chladicí okruh, čerpadla a ventilátory |
9. | | Dynamika, modely a regulační obvody parních turbín |
10. | | Vodní elektrárny - základní vztahy, typy vodních turbín, součásti, konstrukce, dynamika, modely a regulační obvody vodních turbín |
11. | | Jaderné elektrárny ? obecný přehled, bezpečnost jaderného reaktoru |
12. | | Dynamika, modely a regulační obvody jaderného reaktoru |
13. | | Regulační programy a řídicí systémy parních a jaderných elektráren |
14. | | Rezerva |
Exercises outline:
Literature:
Doležal, J. a kol.: Jaderné a klasické elektrárny. ČVUT v Praze, Praha, 2011, ISBN 978-80-01-04936-5.
Dočekal, A., Bouček, S.: Elektrárny II. Skripta ČVUT, Praha, 1995
www.powerwiki.cz
Requirements:
Podmínkami pro získání zápočtu je účast na cvičeních a vypracování semestrální práce.
Úspěšné složení zkoušky se řídí Studijním a zkušebním řádem pro studenty ČVUT v Praze.
Subject is included into these academic programs:
Page updated 13.10.2024 17:51:03, semester: Z/2025-6, L/2023-4, Z,L/2024-5, Send comments about the content to the Administrators of the Academic Programs |
Proposal and Realization: I. Halaška (K336), J. Novák (K336) |