Zápis z 11. zasedání AS FEL ze dne 10.1.2003 konaného na ČVUT FEL v Dejvicích

(schválený dne 21.2.2003)

Přítomni: Dobeš, Efmertová, Fuka, Hlinovský, Kašpar, Kubátová, Kyncl, Kočárník, Malinský, Němcová, Pěchouček, Ripka, Tkadlec, Záhlava, Bačovský, Hlaváč, Hošek, Knyttl, Strnadová, Třebický, Tyml
Omluveni: Jakovenko, Dobiáš, Aksamít
Hosté: prof. Kučera, doc. Mach, prof. Z. Škvor, doc. J.Bílek, Ing. Dočkal, Hulínský, Kežlínek

Schválení programu 11. zasedání AS FEL

Návrh programu rozeslal předsedající předem elektronickou cestou. Sled původně předkládaných bodů programu byl na návrh předsedajícího Dr. Kyncla pozměněn přesunem bodů 3 a 1.

Hlasování:

  Pro: 19 Proti: 0 Zdrželi se: 0 Program byl schválen.

Schválený program 11. zasedání AS FEL:

  1. Volba předsedajícího a tajemníka na další období
  2. Volba předsedy AS FEL na další období
  3. Schválení zápisu z 10. zasedaní - předkládá minulé předsednictvo
  4. Určení termínu dalšího zasedání
  5. Projednání návrhu na jmenování proděkanů FEL, předkládá děkan FEL
  6. Informace děkana fakulty
  7. Určení zástupců AS FEL do komisí pro výběrové řízení na místa vedoucích kateder
  8. Informační systém na FEL
  9. Informace o jednání pedagogické komise AS FEL
  10. Různé (fotografování, další body...)

1) Volba předsedajícího a tajemníka na další období

Z diskuse vzešly dna návrhy:
a) předsedající Ing. Knyttl, tajemník Mgr. Němcová
b) předsedající p. Hlaváč, tajemník Ing. Kočárník

Hlasování:

varianta a) Pro: 12 Proti: 5 Zdržel se: 2
varianta b) Pro: 12 Proti: 2 Zdržel se: 6

Schválena byla varianta b), pro příští období bude předsedajícím p. Hlaváč, tajemníkem Ing. Kočárník. Z důvodu nemoci Ing. Jakovenka se funkce tajemníka 11. zasedání ujal Ing. Kočárník.

2) Volba předsedy AS FEL na další období

Předseda AS FEL vyjádřil vůli pokračovat ve funkci i v dalším období. Byla zvolena volební komise pro tajnou volbu ve složení s. Strnadová a p. Třebický.

Hlasování:

  Pro: 17 Proti: 2 Neplatný hlas: 1
Doc. Malinský byl zvolen na další jeden rok předsedou AS FEL.

3) Schválení zápisu z 10. zasedaní

Prof. Ripka se otázal na stav úkolů vyplývajících ze zápisu. Dr. Kyncl odpověděl stran fitcentra na Karlově náměstí: akce probíhá, zástupci K315 se ve čtvrtek 16. 1. s Ing. Blechovou půjdou na stav fitcentra podívat.
P. Hošek informoval o svých jednáních týkajících se informovanosti o možnostech zahraničních studijních pobytů. Doc.
Malinský informoval o svých jednáních se zástupci Prahy 6 ve věci cyklostojanů, věc byla předjednána a čeká se na projednávání rozpočtu městské části na rok 2004.

Hlasování:

  Pro: 20 Proti: 0 Zdrželi se: 0 Zápis byl schválen.

4) Určení termínu dalšího zasedání

Jelikož se předpokládá první zasedání nově jmenované Vědecké rady FEL začátkem března a AS FEL schvaluje na návrh děkana její členy, byl navržen termín 21. 2. 2003.

Hlasování:

  Pro: 19 Proti: 0 Zdrželi se: 1
Příští zasedání AS FEL proběhne 21. 2. 2003 na FEL v Dejvicích, od 9 hodin. Místo bude upřesněno později podle stavu prací v místnosti č. 80.

5) Projednání návrhu na jmenování proděkanů FEL, předkládá děkan FEL

Pan děkan seznámil AS FEL s návrhem na jmenování proděkanů:
- doc. P. Mach, pro rozvoj, statutární zástupce děkana
- doc. O. Starý, pro vnější vztahy
- prof. Z. Škvor, pro vědeckou a výzkumnou činnost
- doc. T. Bílek, pro pedagogiku, magisterské studium
- doc. K. Müller, pro pedagogiku, bakalářské studium

K tématu proběhla diskuse, v níž zejména:
Dr. Kyncl se dotázal na rozdělení pravomocí pedagogických proděkanů. Pan děkan odpověděl, že dobíhající nestrukturované studium bude alespoň z počátku v pravomoci doc. T. Bílka, nabíhající nový strukturovaný bakalářský program v kompetenci doc. Müllera. Kompetence pedagogických proděkanů budou dále upřesňovány.
Ing. Kubátová uvítala volbu doc. K. Müllera.
P. Hošek vyjádřil lítost nad nepřítomností doc. K. Müllera.
Doc. Malinský se dotázal, kde budou pedagogičtí proděkani sedět; bylo by vhodné doc. K. Müllera pozvat. Pan děkan odpověděl, že na studijním oddělení.
Mgr. Němcová požádala o pozvání všech navrhovaných proděkanů na zasedání AS FEL, bylo by vhodné vyslechnout jejich koncepce. Pan děkan odpověděl, že koncepce vycházejí z jeho volebního programu, není však problém je předložit.
Prof. Ripka požádal o předložení zmíněných koncepcí do příštího zasedání AS FEL; pan děkan odpověděl, že proděkani koncepce předloží.
Dr. Kyncl navrhl usnesení: "AS FEL projednal návrhy na jmenování. Prezentace rozvoje jednotlivých oblastí činnosti proděkanů budou součástí projednávání dlouhodobého záměru FEL."

Hlasování:

  Pro: 20 Proti: 0 Zdrželi se: 0 Usnesení bylo schváleno.

6) Informace děkana fakulty

a) Informace o vypsání výběrových řízení na místa vedoucích kateder FEL Pan děkan informoval AS FEL o vypsání výběrových řízení na místa vedoucích kateder FEL. Jde o všechny katedry, kde stávajícím vedoucím končí funkční období (všechny katedry kromě jazyků a kybernetiky). Inzerát vyšel 19. 12. 2002 v MF DNES a odevzdávání přihlášek končí 17. 1. 2003. Výběrové komise budou šestičlenné: předseda proděkan, 2 akademičtí pracovníci z příslušné katedry, zástupce AS FEL a dva externisté.

Dr. Kyncl se zeptal na způsob delegování akademických pracovníků z příslušné katedry. Pan děkan uvedl, že tito budou zvoleni zaměstnanci nebo akademickými pracovníky katedry.
Dr. Kyncl se zeptal na definici důvěrných skutečností, o kterých jsou členové komisí podle Řádu výběrového řízení ČVUT vázáni mlčenlivostí. Pan děkan uvedl, že důvěrné skutečnosti se týkají předmětu jednání, nikoli jmen přihlášených a programu vítěze řízení; zveřejnění je ovšem možné až po jmenování.
Doc. Ing. Bílek upozornil na rozdíly mezi procesem jmenování (např. vedoucí katedry) a volby (např. děkan).
Ing. Kubátová se zeptala, kdo všechno se může s programy uchazečů seznámit.
Prof. Ripka se zeptal na možnost zveřejnění programů, se kterými se současní vedoucí kateder, kteří se opět ucházejí o jmenování, hlásili do minulého výběrového řízení. Pan děkan zveřejnění nepředpokládá.
Doc. Malinský se zeptal, zdali budou materiály množeny a zasílány externistům. Pan děkan sdělil, že některé části materiálů zasílány být mohou, podle potřeby a rozhodnutí předsedy výběrové komise.
Ing. Záhlava upozornil, že se jako člen komise mohl při minulých výběrových řízeních seznámit i s materiály ostatních komisí, toto nepovažuje za vhodné.
P. Bačovský předložil návrh: "AS FEL žádá, aby materiály a jména kandidátů na funkci vedoucích kateder byly po ukončení výběrového řízení zveřejněny. Právě tak i materiály současných vedoucích kateder, pokud kandidují opět."
Dr. Kyncl navrhl, aby zástupce AS FEL požádal vždy příslušného kandidáta o souhlas se zveřejněním jeho programu.

Prof. Ripka navrhl usnesení:

AS FEL doporučuje děkanovi fakulty, aby po jmenování nových vedoucích kateder na webovských stránkách fakulty zveřejnil tyto informace:
1. jména členů konkursních komisí
2. jména nových vedoucích kateder a jejich programy předložené konkursní komisi
3. staré programy těch vedoucích kateder, kteří budou znovu jmenováni do dalšího funkčního období, pokud s tím budou sami souhlasit
4. jména a programy neúspěšných uchazečů, pokud s tím budou sami souhlasit
5. AS pověřuje svého zástupce v konkursní komisi, aby se uchazečů otázal na zmíněný souhlas

Svůj návrh zdůvodnil tím, že konkursu se tak využije k propagaci a šíření nových myšlenek.

P. Bačovský a Dr. Kyncl své návrhy stáhli.

Hlasování:

  Pro: 18 Proti: 0 Zdrželi se: 0 Usnesení bylo schváleno.

Mgr. Němcová se zeptala, zda se veřejnost dozví, zda pan děkan rozhodl podle doporučení komise. Pan děkan odpověděl, že nikoli.

P. Třebický se zeptal, zda by nebylo vhodné udělat výklad pojmu "důvěrné skutečnosti". Přítomný předseda legislativní komise AS ČVUT doc. Ing. Bílek odpověděl, že by jednou daný výklad vedl k problémům, neboť není možné předem předvídat všechny alternativy.

b) Informace o přípravě jmenování nové Vědecké rady FEL.
Pan děkan uvedl, že funkční období stávající VR končí 31. 1. 2003. S proděkanem Škvorem pracují na návrzích členů nové VR. Nová VR by měla mít méně členů (30 oproti současným 32), z nich 10 externistů. Z důvodu funkčnosti předpokládá opět členství všech (pěti oproti současným čtyřem) proděkanů ve VR. Předpokládá se zastoupení všech oborů, nikoli kateder FEL.
P. Hošek se dotázal, zda bude navržen někdo ze zahraničí. Pan děkan odpověděl, že prof. Blažek z RWTH Aachen.
Prof. Ripka se dotázal, je-li členství všech proděkanů, zejména pedagogických, opravdu nutné. Pan děkan odpověděl, že je to vhodné vzhledem k jejich odbornosti a předpokládaným akreditacím.

Dr. Kyncl zdůraznil důležitost volby VR FEL, AS FEL by měl k termínu přihlédnout, nikoli se jím vázat, navrhl, zda by nebylo vhodné požádat kandidáty členství ve VR o odpovědi na několik málo vhodně formulovaných otázek. Navrhl, aby dotazy členů AS FEL shromáždili doc. Malinský a prof. Ripka, na jejich základě formulovali dopis s dotazy kandidátům. Pan děkan uvedl, že v žádné z vědeckých rad, jejichž je členem, se takovýmto postupem nesetkal. Doc. Malinský se ujal sběru a s prof. Ripkou zpracování dotazů.

c) Informace o propagaci studia
Pan děkan uvedl, že v říjnu 2002 proběhl v Brně veletrh GAUDEAMUS. Potvrdilo se, že není nutné mít pro FEL vlastní stánek, stánek ČVUT je postačující, pokud je v něm FEL zastoupena. Připravují se dva "Dny otevřených dveří", ve dnech 12. 2. (středa) a 8. 3.(sobota). Program by měl být podstatně kvalitnější, stručnější a časový harmonogram bude striktně dodržován. Novinkou budou zejména individuální návštěvy kateder, informační stánek ve vestibulu a živá vystoupení ve dvou (případně ve třech) posluchárnách. Probíhají četné výjezdy (konečný počet se předpokládá kolem 25 škol), rozdávají se kalendáříky propagující FEL. Inovace webových stránek je v plánu.
P. Bačovský vyjádřil pochybnost nad účastí v sobotu.
P. Hošek uvítal sobotu, kterou považuje za výhodnou pro dálkaře.
Mgr. Němcová upozornila, že zmíněný středeční termín je v době celopražských prázdnin a proto lze očekávat účast v druhém, sobotním termínu.

7) Určení zástupců AS FEL do komisí pro výběrové řízení na místa vedoucích kateder

Podle Řádu výběrového řízení ČVUT deleguje předseda AS FEL do komise jednoho akademického pracovníka.
AS FEL nejprve doporučil předsedovi AS FEL delegovat do komisí pro současně probíhající výběrová řízení (netýká se vedoucích kateder!) Ing. Dobeše a Dr. Kyncla. Předseda návrh akceptoval.

Dále AS FEL probíral různé kombinace obsazení komisí pro výběrové řízení na místa vedoucích kateder. Z diskuse vyplynulo hlasování o jednotlivých variantách:

a) Doc. Malinský na všechna místa kromě fyziky, Dr. Kyncl na katedru fyziky
b) Komise obsadit po dnech členy: Malinský, Dobeš, Kočárník, Kyncl
c) První tři dny Malinský, celý čtvrtý den Kyncl

Hlasování:

Varianta a) Pro: 10 Proti: 2 Zdrželi se: 5 Kladný rozdíl 8
Varianta b) Pro: 6 Proti: 1 Zdrželi se: 11 Kladný rozdíl 5
Varianta c) Pro: 7 Proti: 3 Zdrželi se: 7 Kladný rozdíl 4
Schválena byla varianta a), kterou předseda AS FEL akceptoval.

Dr. Kyncl i doc. Malinský uvedli, že se otáží kandidátů dle usnesení z bodu 6.

8) Informační systém na FEL

Ing. Dočkal uvedl problematiku a předal slovo p. Hulínskému.

P. Hulínský informoval AS FEL:

  • antiSPAMová politika: odmítány jsou pouze maily s chybnou hlavičkou (asi 10 %), ostatní jsou kontrolovány na viry a poté případně označeny jako SPAM a odeslány příjemci (označeno je asi 15 %).
  • zasílání hromadných zpráv: Mělo by probíhat s pomocí SVTI, kontaktní osoby Ing. Dočkal a p. Hulínský. Tento způsob informování je ovšem nevhodný: mnozí uživatelé mají přesměrovanou poštu na jiné servery a ty pak odmítají poštu z FEL.
  • Na dotaz Mgr. Němcové na předdefinované skupiny odpověděl, že skupiny jsou zavedeny podle databáze udb. Adresy skupin SVTI netají, ale jejich zveřejňování je právě vzhledem k SPAMu nevhodné. Ideálním prostředkem hromadného informování je www.

Dr. Kyncl vyjádřil potřebu věnovat se na některém z příštích zasedání informační politice na FEL.

P. Kežlínek informoval AS FEL:

  • servery FELNET a FELIS, založené na technologii Novell, užívají pMail a WinPmail, které se bohužel nerozvíjejí. Z tohoto pohledu je výhodnější přechod na nově zaváděný systém IMAP. Kdokoli chce, může začít tuto službu používat. SVTI není v pozici, že by mohlo uživatelům tuto změnu přikázat.
  • SVTI zodpovídá za technickou stránku INFODEKu, nikoli za obsah.
  • Noticeboard je společný pro zaměstnance i studenty a také pro pMail a IMAP, je však využíván velmi málo.
K tématu proběhla diskuse, v níž zejména:

Prof. Ripka je nadšen pro IMAP a táže se, jestli se nestane standardem pro FEL. SVTI o tomto uvažuje v situaci, kdy bude IMAP užíván více než 50 procenty klientů. . Prof. Ripka se dále dotázal na možnost rozšíření 100MB schránky. P. Hulínský odpověděl, že problémem je archivace.

Mgr. Němcová se zeptala, jak o novinkách SVTI informuje. P. Hulínský odpověděl, že chyba je skutečně na straně SVTI.

Prof. Ripka ze zeptal na vzdálený přístup k informačním zdrojům na FEL, P. Hulínský odpověděl, že na individuální žádost SVTI tuto službu zařídí.

Ing. Dočkal informoval o situaci s KOSem. Nový HW umožnil zlepšení práce (zvýšení počtu současně pracujících z 120 na 200), informace poskytuje Ing. Halaška (viz jeho článek na www.student.cvut.cz).

Mgr. Němcová se zeptala na KOS v angličtině. Ing. Dočkal uvedl, že jde o otázku času a peněz, doporučuje vyčkat na ČVUT.

Ing. Dočkal dále hovořil o problematice tisknutí ve veřejných počítačových učebnách: na každé je jehličková tiskárna zdarma k dispozici, veřejné laserové tiskárny jsou neekonomická záležitost a řešením je tisk v COPYCENTRU.

Dr. Kyncl vzhledem k času navrhl projednávání tohoto bodu přerušit.

Hlasování:

  Pro: 19 Proti: 0 Zdrželi se: 0 Přerušení bylo schváleno.

9) Informace prof. Ripky o jednání pedagogické komise AS FEL

Prof. Ripka přislíbil dodat materiál elektronickou poštou.

10) Různé

Doc. Ing. Bílek přednesl informace z jednání AS ČVUT. Viz příloha.

Prof. Ripka se otázal, zda vznikla marketingová strategie FEL. Pan děkan odpověděl, že ano a v pondělí 13. 1. bude k dispozici.

Ing. Fuka informoval AS FEL o své iniciativě stran přestavby místnosti 80. Navržené změny, které by měly přispět mimo jiné k větší flexibilitě místnosti, byly akceptovány.

Proběhlo fotografování části AS FEL, další členové AS FEL se mohou dát vyfotografovat ve fotolaboratoři v suterénu (p. Chválová). Digitální výstupy zpracuje Ing. Jakovenko.



Ing. Jiří Jakovenko
tajemník AS FEL
Dr. Ing. Jan Kyncl
předsedající AS FEL
doc. Ing. Karel Malinský, CSc.
předseda AS FEL

Příloha: Informace z jednání AS ČVUT

Informace ze zasedáni AS ČVUT dne 8.1.2003

1) byla schválena změna čl. 38 Statutu FEL

2) Ing. Požár slíbil doplnění WEB stránky s informacemi o studijních místech v rámci programu Erasmus

3) AS ČVUT navrhl rektorovi jako členy Studentské grantové komise Doc. Černý (F1 ), Ing. Jakob (F3), Ing. Moksa (F4)

4) Financování: -normativ pro rok 2003 se zvýší o 3% tedy na 30079,- Kč -stipendium pro PGS studenty na 75 000,- Kč -FRVŠ skupina G nárůst o 39% v NIV -rozvojové programy MŠMT o 8% -dotace na ubytování a stravování studentů 0% (inflaci zaplatí škola a studenti) -na vzdělávací činnost na ČVUT je nárůst 8% -v roce 2002 hospodaří ČVUT se ztrátou cca. 10 mil., kterou podílově uhradí součásti, které se této ztrátě účastní. Pro FEL je to 2,5 mil. z rezervního fondu

5) byl prezentován studentsky server www .student.cvut.cz. Spolupráci AS ČVUT a redakce bude zajišt'ovat student Hošek (F3) do návratu studenta Musila (F1)

6) projednání Scénáře ubytování bylo přesunuto na únorové zasedání

7) byl projednán Organizační řád Vydavatelství ČVUT FEL .

8) AS ČVUT souhlasil s konáním dalších kroků ve věci získání daru objektu ve městě Telč

9) stížnost studenta FA na nedodržování vnitřních předpisů upozornila na možnost nesouladu vnitřních předpisů fakulty s dodržováním obsahu těchto vnitřních předpisů. Tyká se to zejména Ihůt, opakováni akcí a dalších závazků vůči akademické obci.

Za obsah odpovídá: Ing. Jan Koller, Ph.D.